The Road

The Road (2009) του John Hillcoat, σε σενάριο του Joe Penhall βασισμένο σε βιβλίο του Cormac McCarthy, με τον Viggo Mortensen στον πρωταγωνιστικό ρόλο και μουσική από το δίδυμο Nick Cave/Warren Ellis. Το μόνο που μένει είναι να πας στο σινεμά για να ανακλύψεις αν είναι πολύ καλή ταινία, εξαιρετική ή αριστούργημα. Προσωπικά είμαι ανάμεσα στα δύο τελευταία αλλά θα ήθελα άλλη μία προβολή για να αποφασίσω. Ευτύχως αυτή τη φορά οι υψηλές προσδοκίες δεν μου γύρισαν μπούμερανγκ, ενδεχομένως γιατί τις είχα δημιουργήσει μόνος μου και δεν μου είχαν φουσκώσει το μυαλό διάφοροι άλλοι.

Σε μία κατεστραμμένη και ισοπεδωμένη Αμερική, δύο από τους ελάχιστους επιζώντες, πατέρας με το μικρό του γιό ξεκινάνε ένα ταξίδι προς το νότο με σκοπό να αντικρύσουν τη θάλασσα. Έχουν μαζί τους ένα περίστροφο με 2 μόνο σφαίρες…

19 Responses to “The Road”

  1. Σχεδόν κάλμα... Says:

    Γεια σου zamuc.
    Όντως πολύ ωραία ταινία, από τις λίγες αξιόλογες που αναφέρονται σε ένα μελλοντικό κατεστραμμένο κόσμο. Κυρίως την ευχαριστήθηκα γιατί περίμενα να είναι χαζομάρα. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη!!
    Τα λέμε!!

  2. fvasileiou Says:

    Έχω διαβάσει το βιβλίο και είναι τόσο καλό, που σχεδόν φοβάμαι να δω την ταινία -το τραύμα της “Μαύρης Ντάλιας” θα κάνω πολύ καιρό να το ξεπεράσω. Αλλά όλοι λένε τα καλλίτερα. Τώρα διαβάσω σε σένα ότι το soundtrack είναι των Cave-Ellis: Και μόνο γι’ αυτό…

  3. Πάνος Says:

    Φυσικά και αξίζει να το δεις. Δεν πρόκειται να βρεθεί ένας να πει ότι είναι κακή ταινία. Το κακό είναι ότι δεν πρόκειται να βρεθεί ένας να πει ότι είναι αριστούργημα. Άντε, ίσως με τον Ζαμούκ να βρήκαμε τον πρώτο :Ρ
    Καλημέρα.

  4. argiris_cinefil Says:

    Επιτέλους μια ταινία όπου η ιστορία της διαδραματίζεται στο άμεσο μέλλον και είναι σοβαρή, χωρίς κλισέ και παρακαλώ με ελάχιστά εφέ, σε αντίθεση με άλλες τέτοιου είδους ταινίες όπου μας βομβαρδίζουν με εφέ, με αποτέλεσμα να είναι επιφανειακές και χωρίς ουσία. Οπτικά μου άρεσε πολύ η ταινία είτε από την σκηνοθεσία της όπου είχε σωστές δόσεις σασπένς, τρόμου και φλας μπακ συμπληρώνοντας έτσι την ιστορία, είτε από την εξαιρετική και υποβλητική φωτογραφία της. Γενικά μου άρεσε όλη αυτή η πεσιμιστική ατμόσφαιρα, δείχνοντας έναν ρεαλιστικό κι εφιαλτικό κόσμο, όπου οι άνθρωποι έχουν χάσει κάθε ίχνος ανθρωπιάς κι ελπίδας και στο τέλος οδηγούνται στην έσχατη πράξη: τον κανιβαλισμό. Και μάλιστα τον συστηματικό και ομαδικό κανιβαλισμό. Ποια άλλη ταινία από το Χόλιγουντ τολμάει να θίξει αυτό το θέμα; Κι αυτός είναι ο λόγος που η ταινία απουσιάζει από τις υποψηφιότητες των όσκαρ, με πρώτη και καλύτερη, αυτή του Βίγκο Μόρτεσεν.
    Όσο για τον σκηνοθέτη της ταινίας John Hillcoat, μπαίνει ταυτόχρονα στους αγαπημένους μου νέους σκηνοθέτες. Και μόνο που έχει κάνει το εξαιρετικό αντισυμβατικό γουέστερν “Παράνομη δικαιοσύνη – The Proposition” αλλά και τώρα με το “The Road” δείχνει ότι είναι ένας πολύ καλός σκηνοθέτης και με δικό του στίγμα.
    Fauntleroy σου προτείνω να δεις το “The Proposition” (άμα δεν το έχεις δει) όπου πρωταγωνιστεί και ο Γκάι Πιρς.

    4: Πολύ καλή

    0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Απλώς ενδιαφέρον / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα

  5. zamuc Says:

    Σχεδόν κάλμα, είναι πάντα ενδιαφέρον θέμα. Τα 28 Days/Months Later μου άρεσαν, ακόμα και το ψιλογραφικό I am Legend είχε τη φάση του. Βέβαια το Road εστιάζει αλλού και είναι αλλιώς…

    Φώτη δεν έχω διαβάσει McCarthy αλλά είμαι σίγουρος ότι το βιβλίο θα είναι ανώτερο. Υποψιάζομαι ότι σε περιγραφές τέτοιων καταστάσεων ο λόγος ξεπερνάει την εικόνα. Παρόλα αυτά του αξίζει μία ευκαιρία αποκλείεται να σε απογοητεύσει

    Πάνο έγραψα το κειμενάκι μόλις γύρισα από σινεμά με λίγο παραπάνω ενθουσιασμό ίσως (για αυτό και το κείμενο δεν λέει σχεδόν τίποτα). Θα προσπαθήσω να το δω και σπίτι πιο χαλαρός. Σίγουρα δεν είναι αριστούργημα με την έννοια ότι με άφησε με το στόμα ανοιχτό

    Αργύρη συμφωνούμε και εδώ. Ο Fauntleroy πρόσφατα είδε το Proposition (και εδώ Cave/Ellis θυμίζω) και είχαμε σχετική κουβέντα. Φυσικά τον ενθουσίασε. Έκανες καλά που τον ανέφερες πάντως και ειδικά που μας θύμισες τον ελληνικό τίτλο γιατί ο Faunt το έλεγε “Πρόταση” και τον πειράζαμε ότι εννοεί αυτό με την BUllock (να τη πετάχτηκε πάλι!)

  6. fauntleroy Says:

    Λοιπόν,καλησπέρα.
    Η ταινία μου άρεσε κι εμένα πολύ,απλά την περίμενα ακόμα καλύτερη και για αυτό μου έμεινε,εν τέλει, μια πικρία.Σίγουρα,όμως,πρόκειται για μια από τις κορυφαίες τις χρονιές και ειδικά η ερμηνεία του Βίγκο είναι ντροπή που έμεινε απέξω,μαζί με αυτή του Ροκγουελ.Το πρόβλημά μου ήταν ότι μου φάνηκε πως δεν ανάπτυξε όσο μπορούσε θέματα για τον άνθρωπο και το Θεό,ενώ προσφερόταν άπλετα κάτι τέτοιο.Πολύ μουντή,καταθλιπτική, δυσοίωνη,αυτό που λένε οι Άγγλοι bleak,όπως έπρεπε δηλαδή!Το βιβλίο σίγουρα και θα είναι καλύτερο,δεν τίθεται κάτι τέτοιο!

    Πολύ σωστά,το Proposition ήταν εξαιρετικό και με ενθουσίασε,με μουσική ΚΑΙ σενάριο Κέιβ!Δεν τον ήξερα τον τίτλο,αλλά η “μετάφραση” που έκανα,όπως πάντα,ήταν εσκεμμένα πιστή.Αυτό και για λόγους χιουμοριστικούς και γιατί βαριέμαι να αλλάζω τη γλώσσα γραφής αλλά και λόγω του ότι γενικά δε μου αρέσουν οι ελληνικές μεταφράσεις(π.χ το paths of glory έγινε Σταυροί στο Μέτωπο και ο Dr. Strangelove Sos Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα!!!).Για παράδειγμα,το Hurtlocker το λέω Πληγοκλειδωτή…:Ρ

  7. fauntleroy Says:

    Προφανώς και ήθελα να γράψω “…της χρονιάς…”!!!

  8. lt.aldo raine Says:

    den to exo di.
    dite k tin proini peripolo tou nikolaidi pou pisteuw oti einai anateri.

  9. Aura Voluptas Says:

    😦

    Δεν είναι να μπαίνω εδώ μέσα … συγχύζομαι … Ίσα που πρόλαβα το Σ/Κ και είδα Up In The Air στο σινεμά και Taking Pelham 123 στο ντιβιντι ( μαζί με κάποιες άλλες ντιβιντίσιες παπαριές που ούτε καν θέλω να θυμάμαι ). Αμάν πια !

    Τα Όσκαρ δεν τα πρόλαβε τελικά γιατί προβλήθηκε εκτός οσκαρικών ημερομηνιακών ορίων, όπως το Γκραν Τορίνο πέρυσι ? Διαφωτίστε με .

    Όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο δεν είναι ευχαριστημένοι . Όσοι δεν το έχουν διαβάσει λένε τα καλύτερα ( το γνωστό “πρόβλημα” ) .

    Zamuc να διαβάσεις οπωσδήποτε Μακ Κάρθυ, θα σου αρέσει . Προτείνω Ματοβαμμένο Μεσημβρινό που δεν έχει γίνει και ταινία . Εγώ είχα πάθει την πλάκα του αιώνα όταν το είχα διαβάσει .

  10. the Escapist Says:

    + υπέροχη μουσική επένδυση από Nick Cave που δένει φοβερά με την γενικότερη ατμόσφαιρα και τα γκρίζα τοπία της ταινίας…

  11. zamuc Says:

    fauntleroy αστο μην πιάσουμε πάλι το θέμα με τους τίτλους ταινιών

    aldo δεν έχω δει δυστυχώς την περίπολο αλλά πως γίνεται να πιστέυεις ότι μία ταινία είναι ανώτερη από μία άλλη όταν έχεις δει μόνο τη μία;

    aura δεν έχω ιδέα τι παίχτηκε με τα oscar. Δεν θα μου κάνει όμως εντύπωση αν απλά δεν επιλέχθηκε για καμία υποψηφιότητα.
    Το έχω ρίξει στο διάβασμα τελευταία και θα συνεχίσω έτσι ακόμα κι αν αυτό γίνει σε βάρος των ταινιοπροβολών, οπότε πιστέυω δεν θα αργήσει και η ώρα που ο κύριος Μακ Κάρθυ θα εμφανιστεί πίσω από το βουνό αδιάβαστων βιβλίων που έχω δίπλα μου

    escapist Nick πάνω από όλα. Και Ellis όμως μην τον αδικείς τον μουσάτο!

  12. lt.aldo raine Says:

    Και όταν κράζαμε την bullock δεν είχαμε δει την ταινία τής:p Πλάκα κάνω.
    άπλα θεωρώ υπερβολικά καλή ταινία την περίπολο…και εφόσον δεν είπε κάνεις ότι το road είναι η ταινία τής δεκαετίας….πιστεύω ότι δεν είναι ανώτερη.
    λογική ε;:p

  13. zamuc Says:

    Αν τη θεωρείς τόσο καλή τότε ναι λογικό μου ακούγεται

  14. coachp Says:

    Εγώ δεν γράφω τίποτα. Τα είπε ο Φαν Νιστελρόι – Φοντελρόι – Fauntleroy για αλλη μια φορά. Μερικές φορές, νιώθω οτι του τα υπαγορεύω. Τοσο καλά τα λέει.
    It.Aldo , αστην πάλι την πουτάνα μωρεεεέ. Και δεν θα έπρεπε να ονομάζεται Μπούλοκ, Μπόλοκ θα έπρεπε

  15. KlineMine Says:

    4/5 η ταινία. Δε συζητω για Βιγκο Μορτενσεν που τα εδωσε ολα. Θα ηθελα να αναπτυξει λιγο τα φιλοσοφικα ζητηματα ακομα για να το θεωρω αριστουργημα. Κ ο πιτσιρικας επρεπε να ειναι στη θεση του Ματ Ντειμον για β’ ανδρικο. Αυτα

  16. fauntleroy Says:

    Χαίρομαι που υπάρχει γενική σύμπλευση απόψεων για τη φιλοσοφική προσέγγιση….

    Κόατς,έχουμε σπουδαία ενδοεπικοινωνία,τελικά..Το Μπόλοκ όντως είναι πολύ ταιριαστό!!!:))

  17. zamuc Says:

    Σωστός ο kline συμφωνώ απόλυτα.

    Άντε και με τους faunt και coach 🙂

  18. fvasileiou Says:

    Το είδα επιτέλους.

    Πολύ καλή ταινία. Ο Mortensen σαν να γεννήθηκε να παίξει αυτόν τον ρόλο. Και το παιδάκι πολύ καλό επίσης.

    Μου γεννήθηκε η επιθυμία να δω τον post-apocalyptic Ταχυδρόμο του Κόστνερ -αν και δεν θυμάμαι να μου είχε αρέσει τόσο…

  19. zamuc Says:

    Δηλώνω άγνοια για το Postman δεν το έχω δει.
    Χαίρομαi που σου άρεσε το Road.
    O Mortensen είανι ο “αγαπημένος” ηθοποιός τα τελευταία χρόνια από τότε που έμπλεξε με τον Cronenberg

Leave a Reply

