Legends of the Fall

Καλή χρονιά σε όλους. Eίπα να ξεκινήσω τη νέα χρονιά με κάτι πιο προσωπικό. Legends of the Fall (1994) του Edward Zick. Η ταινία είναι καλή αλλά όχι κάτι εξαιρετικό ή ιδιαίτερο. Είναι εντελώς τυχαίο το ότι σημαίνει κάτι ξεχωριστό για μένα και μου θυμίζει έντονα μία άλλη παλαιότερη εποχή. Γι’ αυτό θα πω την ιστοριούλα μου και θα σας αφήσω χωρίς πολλά πολλά.

Βρισκόμαστε κάπου στο 1996-97, στη Θεσσαλονίκη και έχω για ένα μικρό διάστημα στην κατοχή μου ένα αποκωδικοποιητή της φρέσκιας τότε ελληνικής συνδρομητικής τηλεόρασης. Η συγκεκριμένη ταινία κάνει πρεμιέρα στη συνδρομητική εκείνη την εποχή και κατά την προσφιλή συνήθεια των υπεύθυνων προγράμματος προβάλλεται σχεδόν καθημερινά (και 2 φορές στην αρχή) για τον επόμενο μήνα (δεν ξέρω αν ακόμα ακολουθείται αυτή η τακτική).Όπως γίνεται αντιληπτό, σε μία εποχή χωρίς dvd, downloading κτλ (λίγο αργότερα έπαιξε ένα μισοδιαλυμένο βίντεο στο σπίτι που κράτησα για χρόνια), το να βρεθείς φοιτητής ξαφνικά με ένα Filmnet (έτσι το έλεγαν τότε) ήταν μεγάλη υπόθεση και έπρεπε να το τιμήσεις βλέποντας ασταμάτητα ταινίες με σημαία φυσικά εκείνη την περίοδο τους “Θρύλους του πάθους”. Χαρακτηριστική φάση που ποτέ δεν θα ξεχάσω η ευκολία με την οποία ο σχεδόν συγκάτοικος μου (έμενε ακριβώς από κάτω), με τον οποίο μοιραζόμασταν τον αποκωδικοποιητή αλλά και την τηλεόραση για κάποια διαστήματα, μπορούσε να αναπαράγει τους διαλόγους της ταινίας αφού τους είχε απομνημονεύσει μετά από διψήφιο αριθμό προβολών σε λίγες μόνο μέρες (Αν το διαβάσει αυτό σίγουρα θα πει ότι το έχω βγάλει από το μυαλό μου γιατί θα το έχει ξεχασει 13 χρόνια μετά αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς είναι 100% αλήθεια). Είναι λοιπόν λογικό και μόνο που ακούω το όνομα αυτής της ταινίας να γυρίζω τόσα χρόνια πίσω με το μυαλό. Προχθές συνειδητοποίησα όμως ότι δεν την έχω ξαναδεί από τότε και έτσι κάθισα και την είδα απομυθοποιώντας την εντελώς ως ταινία, κρατώντας την όμως στη θέση της ως σύμβολο μίας εποχής.

12 Responses to “Legends of the Fall”

  1. argiris_cinefil Says:

    Καλή χρονιά σε όλους. Βλέπω ότι είμαι ο πρώτος που κάνω ποδαρικό σε σχόλια ταινίας που είναι για το 2010 και χαίρομαι γι’ αυτό.
    Μια ωραία ταινία, με μια πανέμορφη φωτογραφία που τιμήθηκε με όσκαρ. Η ιστορία της μπορώ να πω ότι σε συναρπάζει και σου δημιουργεί διάφορα συναισθήματα, όπως και οι ερμηνείες των πρωταγωνιστών είναι πολύ καλές, με τον Μπραντ Πιτ και τον αγέρωχο Άντονι Χόπκινς να ξεχωρίζουν.
    Όμως από την άλλη η ταινία πάσχει από τη φιλοδοξία του σκηνοθέτη Edward Zwick να δώσει στην ταινία μια χροιά επικών διαστάσεων (μεγαλύτερη από όσο θα έπρεπε) με αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με την λίγο μεγαλούτσικη διάρκειά της, να παρουσιάζει κάποια κοιλιά κατά διαστήματα και να κουράζει λίγο.
    Γενικά σε όποιον αρέσει το ρομάντζο και σε συνδυασμό με τα πανέμορφα τοπία του τη συστήνω ανεπιφύλακτα.

    3: Καλή

    0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Ενδιαφέρουσα / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα

    Υ.Γ.: Τέτοιες ιστορίες από τα φοιτητικά χρόνια δεν πρέπει να ξεχνιούνται, αλλά να λέγονται.

  2. Aura Voluptas Says:

    Συναισθηματικά ξεκινά η νέα χρονιά … Χμμ …

    Ωραίο ποστ . Πολλές φορές η συναισθηματική αξία μιας ταινίας δεν έχει καμία σχέση με την κινηματογραφική . Γίνεται όμως η “ταινία ΣΟΥ” και αυτό την κάνει ανεκτίμητη …

    Καλή Χρονιά zamuc !🙂

    ( και σιδερένιος ! )

  3. giota Says:

    Ψυχολογικό μου έχει μείνει από αυτή την ταινία… πιτσιρίκι εγώ, καψούρα η μάνα μου με τον Pit κι ερωτευμένη με την ταινία και λόγω Filmnet τότε που το είχε αποκλειστικά, σε ένα μήνα την είδα 12 φορές! Χα, χα, χα…

  4. bauer24 Says:

    Δεν το έχω πολύ πρόσφατο, αλλά πρόκειται για μια μίνι επική ταινία που προσδίδει μυθολογικές διαστάσεις στον ήρωα που υποδύεται ο Pitt… είναι και αρκετά φροντισμένη παραγωγή, μια χαρά… Δεν ξετρελαίνομαι, αλλά ένα 8,5 το έxει από μένα…😛

  5. zamuc Says:

    Αργύρη καλή χρονιά και σε σένα, η ταινία είναι πράγματι για όποιον γουστάρει “ρομάντζο σε συνδυασμό με τα πανέμορφα τοπία”. Δηλαδή όχι ακριβώς για μένα🙂 αλλά μια χαρά ταινία είναι…

    Thanx aura για τις ευχές καλή χρονιά και σε εσένα. Έτσι είναι, ακόμα και η πιο άσχετη ταινία μπορεί να έχει άλλη σημασία για σένα. Τελειωσα με κράξιμο για τις γιορτές και τα φαγοπότια το 09 και ξεκίνησα με φοιτητικές αναμνήσεις το 10. Άβυσσος

    Γιώτα ομοιοπαθής; έλα ρε. (Ωραίος πάντως ο Brad με το μούσι)

    bauer συμφωνώ με την παρατήρηση περί Πιτ. Μια χαρά είναι αλλά όχι και 8,5

  6. costello Says:

    Όμορφες αυτές οι μικρές, καθημερινές, προσωπικές ιστορίες από τα παλιά, και η συγκεκριμένη🙂

  7. melini Says:

    α!! και εγώ γυρίζω πολύ πίσω🙂🙂
    πολύ επική🙂🙂 έπος στον pitt. Μεγάλο κόλημα .. την είχα δει 3 φορές σινεμά και καμιά εικοσαριά στο video.. και οι διάλογοι απέξω (τους κάναμε πρόβα και με την αδερφή μου : )🙂🙂🙂 )

    αν και γενικά δεν είμαι του βουρκώματος σε αυτή την ταινία το είχα τρελλά… το κακό είναι ότι και πριν από δύο χρόνια που την ξαναείδα .. πάλι το είχα🙂🙂

  8. zamuc Says:

    melini εσύ ξεπέρασες και το συγκάτοικο!

    Θα κάνω διαγωνισμό μου φαίνεται

    1. Πόσες φορές έχετε δει την ταινία;
    2. Πόσους διάλογους θυμάστε απ ‘έξω;
    3. Πόσους κουβάδες με δάκρυα μαζεύετε κάθε φορά που τη βλέπετε;

    Ο νικητής κερδίζει ένα dvd της ταινίας, ένα δημοσιογραφικό μαγνητοφωνάκι και ένα πακέτο zewasoft

  9. bauer24 Says:

    Συνήθως οι επικές ταινίες ένα 8-8,5 το έχουν από μένα (εκτός κι αν είναι τελείως πατάτες)…😉

  10. giota Says:

    Μωρέ… ωραίος είναι ο Pitt με το μούσι όμως το πολύ το ‘Κύριε Ελέησον’ το βαριέται και ο Θεός!😛
    Άσε… παρακαλούσα να λήξει η συνδρομή και να μην την ανανεώσει ο πατέρας μου! Χα, χα, χα…
    Ομοιοπαθείς δεν λες τίποτα!

  11. Vera Says:

    Εγώ (κυρίως λόγω ηλικίας, δευτερευόντος επειδή δίνω προτεραιότητα στις νεότερες ταινίες) την είδα για πρώτη φορά μέσα στο 2009…(shy…:$). Σίγουρα ΔΕΝ θα είναι στη λίστα των ταινιών που μετά από μερικά χρόνια θα με ρωτάνε αν την έχω δει και θα λέω “ναι, αλλά δεν θυμάμαι το στόρι”…Μπορώ να πω ότι την αγαπώ πολύ.

  12. zamuc Says:

    Μην αποκαλύπτεις την ηλικία σου🙂 Αν και μάλλον δεν θα έχεις πρόβλημα να το κάνεις… Δεν υπάρχει λόγος να ντρέπεσαι ή οτιδήποτε άλλο επειδή το είδες μετά από τόσα χρόνια πρώτον γιατί δεν είναι και κανένα μοναδικό αριστούργημα και δεύτερον γιατί και τέτοιο να ήταν ποιος είπε ότι προλαβαίνουμε να τα δούμε όλα; που να δεις πόσα αριστουργήματα του παγκόσμιου κινηματογράφου δεν έχω δει ακόμα

Leave a Reply

