Οι 20 καλύτερες ταινίες της δεκαετίας 2000-2009 by Fauntleroy

Xωρίς πολλά σχόλια και εισαγωγές από εμάς ακολουθεί η λίστα  για την ψηφοφορία του seagazing που μας έστειλε ο φίλος Fauntleroy,τον οποίο ευχαριστούμε για τη συμμετοχή μέσω του blog μας. Τις επόμενες ημέρες θα αναρτηθούν η λίστα του ΤΟRE και η δική μου.

Η παρακάτω λίστα και τα σχόλια είναι ο τρόπος που είδα εγώ την πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας, όπως καθρεφτίστηκε αυτή στα δικά μου μάτια,φιλτραρισμένη από τις δικές μου εμπειρίες και τα δικά μου ψυχοσωματικά βιώματα. Κάθε παρατήρηση και διαφωνία είναι δεκτή, μέσα στα πλαίσια της αγάπης για τον Κινηματογράφο.


1. MEMENTO (Chris Nolan, 2000)

Δαιδαλώδες αλλά τόσο απλό και κοφτό εντρύφημα στην πολυστρωματικότητα, περιπλοκότητα,εμμονοληψία, αυτοκαταστροφή και εν τέλει οικειοθελή και ενσυνείδητη αυταπάτη του ανθρώπινου νου, που συνεχώς ζητάει νόημα και σκοπό ύπαρξης, ακόμα και με το τίμημα της ίδιας τους της αυτογνωσίας. Βασισμένος στο διήγημα του αδερφού του Memento Mori (Θυμήσου πως πρέπει να πεθάνεις),ο Christopher Nolan χτίζει πάνω σε μια ευφυή ιδέα ένα αριστουργηματικό αψεγάδιαστο σενάριο, το οποίο σκηνοθετεί με απαράμιλλη επιμέλεια και δεξιοτεχνία ως ένα μυστηριώδες μείγμα Neo-noir και thriller,δημιουργώντας την προσωπική αγαπημένη μου ταινία της δεκαετίας που φεύγει.

2. OLDBOY (Chan Woo Park, 2003)


Σοκαριστικό και συγκλονιστικό, classily βίαιο, ένας καμβάς ζωγραφικής γυμνός, στιγματισμένος καλλιτεχνικά μόνο με κόκκινο γυαλιστερό αίμα. Ντυμένο με μουσική άλλοτε συγκινητική, άλλοτε οργιαστική, μα πάντα υπέροχη, η ταινία είναι για μερικούς μια δίχως νόημα εντυπωσιακή ιστορία εκδίκησης, που σοκάρει μονάχα για να σοκάρει. Είναι, ωστόσο, κάτι πολύ παραπάνω: μια απογείωση του ανθρώπινου πόνου μέσα από την ανάμνηση και τη μνήμη, μια σκληρή και, δυστυχώς, όπως η ίδια η ζωή αποδεικνύει, αισθητικά ρεαλιστική(ναι,το πιστεύω αυτό) προσέγγιση της αγάπης, του πόθου και της απομόνωσης. Και μόλις φτάνω στο εκθαμβωτικό τέλος του, με τις σκέψεις μου χαοτικές και τα συναισθήματά μου πυρετικά,συνειδητοποιώ πως η ταινία αυτή καταλήγει εκεί που κατέληξε, με διαφορετικό τρόπο, το Memento: στην αμφισβήτηση της ευτυχίας και την αντιπαραβολή της με την ίδια την (επί)γνώση.

3. Mulholland Dr. (David Lynch,2001)

Μια ταινία που μόλις την τέλειωσα την πρώτη φορά, με είχε εξοργίσει με την “επιτήδευση και ακαταληψία της”. Όσο περνούσε, όμως, η ώρα και όσο ζυμωνόταν στο μυαλό μου, τόσο τα κομμάτια του παζλ ενώνονταν, με αποτέλεσμα, και μετά τη δεύτερη θέαση, να τη θυμάμαι ως έναν γοητευτικό, προκλητικό, ονειρικό γρίφο, για τον οποίο απάντηση δε μπορεί να βρεθεί, παρά μόνο εικασία. Έρωτας και ματαιοδοξία, εσωτερικοί δαίμονες και φαινομενική λάμψη που μέσα της κρύβει τη σαπίλα, όλα δοσμένα σε μια ταινία που κυλάει σαν…όνειρο!

4. No Country for Old Men(Coen Bros,2007)

Ακόμα μια ταινία που χρειάστηκε δεύτερη θέαση για να την εκτιμήσω πραγματικά. Και πάλι βία, και πάλι κυνήγι της επιτυχίας και του χρήματος, αίμα και ποδοβολητό, αλλά με έναν ύπουλο μελαγχολικό τρόπο, που δεν εκρήγνυται ποτέ, αλλά τελειώνει με την καταθλιπτική εξομολόγηση ενός γέρου ανθρώπου, του πραγματικού πρωταγωνιστή της ταινίας, που προσωπικά με άγγιξε λες και ήμουν άνθρωπος της τρίτης ηλικίας. Έχουν θέση αυτοί οι άνθρωποι, οι κουρασμένοι, μπουχτισμένοι από την πίκρα και τη γλύκα της ζωής, σε έναν κόσμο που τον βλέπουν να γκρεμίζεται και να χτίζεται ακατάσχετα και ξεδιάντροπα, χωρίς να τους ρωτάει κανείς; Και το κυριότερο, θέλουν, μπορούν να κάνουν κάτι να τον αλλάξουν, ή θα τον αφήσουν μέχρι να βρεθούμε εμείς στα παπούτσια τους, αδύναμοι κρίκοι σε έναν αδυσώπητο φαύλο κύκλο;

5. There Will Be Blood (Paul T. Anderson,2007)

Ξεκινώντας με έναν βουβό, αριστουργηματικό τέταρτο(ή 20λεπτο,δε θυμάμαι!:Ρ), ο Άντερσον γράφει και σκηνοθετεί ένα πορτραίτο υπερφίαλου, επηρμένου μεγαλομανή ανθρώπου που τελικά, αναπόφευκτα, αυτοκτονεί συναισθηματικά, ένα πορτραίτο που εγώ προσωπικά το συγκρίνω μόνο με τον Κέιν και τον Μπάρι Λίντον. Όλα περνάνε από τον μύλο του: θρησκεία, οικογένεια, κοινωνία, χρήμα, δύναμη και ο ίδιος ο άνθρωπος ως δύναμη και ποιότητα. Και, προφανώς, η κορυφαία ερμηνεία της δεκαετίας μας και μια από τις 10 κορυφαίες όλων των εποχών, η μονολιθικών διαστάσεων και προδιαγραφών, ασυναγώνιστη, ανυπέρβλητη, larger-than-life σάρκωση του πρωταγωνιστή από τον αξεπέραστο Daniel Day Lewis, που από μόνη της δίνει στην ταινία μια-δυο κλάσεις παραπάνω και την κατατάσσει τόσο υψηλά.

6. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007)

Ένα αργόσυρτο, νωχελικό, ελεγειακό western, χωρίς πιστολίδι και ανθρωποκυνηγητά, αλλά που αναβλύζει πόνο και μελαγχολία σε όλη του τη διάρκεια, μέσα από πανέμορφα πλάνα και την αιθέρια μουσική του Nick Cave. Εξαιρετικές ερμηνείες από όλους, απλή υπόθεση που ξέρουμε εξ αρχής πού καταλήγει, χωρίς κάποιο πανανθρώπινο μήνυμα, αλλά με κάλλος και ευαισθησία, αισθητικά δοσμένη, και ένα τέλος που (απορώ κι εγώ για τον εαυτό μου) και τις 3 φορές που την παρακολούθησα, με έκανε να βουρκώσω!

7. Dolls (Takeshi Kitano, 2002)

Ποιητικός σπαραγμός, παραδεισένια φωτογραφία,εκτυφλωτικά χρώματα, μαγευτική μουσική, κάνουν την ταινία του αλλοπρόσαλλου Κιτάνο, έναν σουρεαλιστικό ύμνο στο υπερβατικό ωραίο, την ακραία και ανεκπλήρωτη αγάπη, που ως άλλος μαριονετίστας καθοδηγεί άκαρδα και βασανιστικά όποιον δύσμοιρο βρεθεί στις άθραυστες κλωστές της.

8. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom(Ki Duk Kim, 2004)

Φιλοσοφικά αποτυπωμένη ποίηση, μυσταγωγία, αποκρυφισμός, αλληγορία, ομορφιά. Η ταινία αυτή κυλάει σαν ιεροτελεστία και αναδεικνύει την μονιμότητα και κυκλικότητα της ύπαρξης γενικότερα, μέσα από σαγηνευτικούς συμβολισμούς από τη βουδιστική θρησκεία και από υπέροχα πλάνα, περιπλέκοντας θέματα που καλύπτουν κάθε άνθρωπο: αγάπη, αυτοκυριαρχία, πίστη, αυτογνωσία, ζωή.

9. Shi mian mai fu (Yimou Zang, 2004)

Μια εντυπωσιακή πολεμική χορογραφία, υπέροχα σκηνοθετημένη, χάρμα οφθαλμών,  που λέμε!Πανέμορφα τοπία, χρώματα, μουσική, και ένα ερωτικό τρίγωνο-καταδίωξη,που καταλήγει σε ένα αγαπημένο φινάλε, γεμάτο λυρισμό και συναίσθημα.

10. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000)


Το στομάχι γίνεται ένας σφιχτός ναυτικός κόμπός. Το στόμα σουφρώνει από αποστροφή και δυσαρέσκεια, αποτροπιασμένο από το σοκαριστικό θέαμα. Οι ιστορίες τριών ανθρώπων, τριών Προμηθέων αλυσοδεμένων στους βράχους των δικών τους ανίκητων παθών, σε μια ταινία που σου χαλάει τη μέρα αλλά σου θυμίζει την πραγματικότητα.

11. The Dark Knight(Chris Nolan,2008)


Η αναπαράσταση του απόλυτου χάους της πόλης, της ανασφάλεια, του κινδύνου και του τυχοδιωκτισμού που καραδοκούν σε κάθε βήμα μας, έτοιμα να μας γονατίσουν. Gothic μυστηριακή ατμόσφαιρα, τέλεια κατάδειξη του ανθρώπινου σκότους, άψογες σκηνές δράσης, ένα εξαιρετικό διαπεραστικό soundtrack από τον Hans Zimmer και η μεγαλειώδης ερμηνεία του αδικοχαμένου Λέτζερ,ως η προσωποποίηση της υπέρτατης παράνοιας:χάος μόνο για το χάος.

12. Lord of the Rings:The Return of the King(Peter Jackson, 2003)

Το αριστούργημα του Τόλκιν σε μια όσο το δυνατόν πιο ισάξια μεταφορά. Το τρίτο μέρος είναι απλά το εξαίσιο επιστέγασμα μιας συναρπαστικής μυθολογίας, ενός σύγχρονου παραμυθένιου έπους που διεισδύει σε έναν κόσμο σαν κι εκείνον που υπάρχει στα όνειρα και τους εφιάλτες μας.

13.The Lives of Others (von Donnersmack, 2006)

Ταινία που μπαίνει στο μεδούλι σου και σε κάνει να δεις τα πράγματα από μέσα, με πανίσχυρο θέμα και μήνυμα. Η καλλίτερη ευρωπαική που έχω δει σε αυτήν τη δεκαετία.

14. Gran Torino(Clint Eastwood, 2008)

Συγκινητικό,άμεσο,αντισυμβατικό, πνευματώδες και με έναν αγέρωχο Κλιντ να σε κάνει ό,τι θέλει. Η αυλαία μιας εποχής, η άρνηση υποταγής,η προσπάθεια για αλλαγή, ακόμα και την τελευταία στιγμή, από έναν άνθρωπο σκληρό που θέλησε επιτέλους να προσφέρει.

15. WallE (Andrew Stanton, 2008)

Η κορυφαία ταινία της θαυματουργικής Pixar, μια Οδύσσεια σε animation,ένα ταξίδι στην παιδικότητα, τον έρωτα, τον άνθρωπο, μέσα από τα μάτια ενός λαμαρινένιου πλάσματος.

16. Inglourious Basterds(Quentin Tarantino, 2009)

Διάλογοι Ταραντίνο, μουσική Μορικόνε, αναφορές στα κορυφαία σπαγκέτι του Λεόνε, αναρχικό και απογειωτικό χιούμορ, σμπαράλιασμα της πολιτικώς ορθής ιστορίας…Με άλλα λόγια η καλλίτερη ταινία του “τρελλού” για τη δεκαετία αυτή.

17. Crash(Paul Haggis.,2004)

Σπαραξικάρδιο δράμα για το ρατσισμό και την ξενοφοβία, που μέσα από διάφορες ιστορίες αναδεικνύει το δυσβάσταχτο ψυχικό άλγος των ανθρώπων που νοιώθουν ξένοι και τις τραγικές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα σε αυτό το εχθρικό περιβάλλον.

18. Sideways (Alexander Payne,2004)


Μια ταινία που απολαμβάνεις με όλες σου τις αισθήσεις! Μια περιήγηση στον μαυλιστικό κόσμο της οινικής εμπειρίας, μια μέθεξη που σε ζαλίζει και σε κάνει να βλέπεις τον κόσμο με πονηρά αναίτια γελάκια, ανάμεσα στα προβληματισμένα βλέμματα της καθημερινότητας…Όπως ένα ποτήρι καλό κρασί!

19. V for Vendetta(James Mc Teigue, 2005)


Με σοφές πινελιές από 1984 και Θαυμαστό Νέο Κόσμο, η επανάσταση εμφανίζεται στην οθόνη μέσα από φωτιά και αμόνι, πάθος και αγάπη για την ελευθερία,στιλιζαρισμένους διαλόγους και Matrix-like μάχες.

20. Cast Away(Robert Zemeckis, 2001)

Η απόλυτη μοναξιά και εγκατάλειψη μέσα από το απόλυτο οne-man-show. Οι απλοϊκές προσπάθειες ενός ανθρώπου να επιβιώσει,αυτές που θα κάναμε όλοι μας, χωρίς καν μουσική στη μεγαλύτερη διάρκεια, παρά μόνο με την ψυχολογική συμμετοχή για τον άμοιρο ναυαγό, προσωπικά με μαγνήτισαν και με ταξίδεψαν στην ερημιά…Εκεί που όλοι μας ζούμε κάθε μέρα, χωρίς μερικές φορές ούτε έναν Wilson να μας κάνει παρέα.

Και μερικές που, δυστυχώς, δεν τα κατάφεραν:Sin City, Brokeback Mountain, Das Weisse Band, The Prestige, Die Welle, Letters form Iwo Jima, Mystic River, Guizi Lai Le, Zatoichi, Ratatouille, Spirited Away, Okuribito, Road to Perdition, Saw, The Incredibles, Unbreakable, Xin jing cha gu shi, Vals Im Bashir, Kill Bill, Gangs of New York, Million Dollar Baby, Zodiac, Matchpoint

36 Responses to “Οι 20 καλύτερες ταινίες της δεκαετίας 2000-2009 by Fauntleroy”

  1. Annie Hall Says:

    Η λίστα σου μου αρέσει πολύ. Δεν το περίμενα. Αυτό το ωραίο για το Memento πως το είπες; 😉 Το πιο αναμενόμενο για νούμερο 1 από σένα φυσικά!

    Από Ντουκ είδες το 3-Iron? Εντύπωση μου κάνει η ταινία του Yimou(προσωπικά δεν με ενθουσίασε) και το Requiem for a Dream(που είναι το Fountain;Αν δεν το έχεις δει-μόνο τότε δικαιολογείται η απουσία του-να το κάνεις το συντομότερο). Χαμηλά μου έχεις τα Μπασταρδάκια αλλά δεν περίμενα καν να το έχεις στη λίστα οπότε σε συγχωρώ! Ωχ και το Sideways ξέχασα!!!

    Cast Away????? Γιατί;

    Τι ταινιάρες και αυτές που δεν χώρισαν(οι περισσότερες τουλάχιστον).

  2. zamuc Says:

    Να διευκρινισω άλλη μια φορά ότι δεν είναι δικιά μου η λίστα αλλά του Fauntleroy. Οπότε όλες τις απορίες θα τις λύσει αυτός.

    Στην εμφάνιση μου τα χάλασε λίγο αλλά τελικά κάτι έγινε, μπορέι να τη φτιάξω αργότερα

  3. nathalie Says:

    τρελή λίστα! πολλές τις είχα ξεχάσει τελείως και άλλες θα ορκιζόμουν ότι είναι πιο παλιές.. μ’αρέσει η έντονη αναφορά στον ασιατικό κινηματογράφο.

  4. Aura Voluptas Says:

    Πολύ καλές επιλογές, έχω κάποιες ενστάσεις αλλά δεν είναι επί του παρόντος ( οι λίστες πιστεύω ότι δεν πρέπει να κρίνονται ) . Λαμβάνοντας υπ’όψη και την ηλικία του Fauntleroy εντυπωσιάζομαι . Έχει πέσει με τα μούτρα στην παρακολούθηση ταινιών ! 😉

    Το Μεμεντο το είχα νοικιάσει πριν κανένα χρόνο, πέρασε η εβδομάδα, δεν πρόλαβα να το δω και το επέστρεψα . Κρίμα, θα επανορθώσω . Η 8η ταινία δεν κατάλαβα ποιά είναι . Ελληνικός τίτλος ??? 🙂

  5. fauntleroy Says:

    @Annie:
    1.Ποιο από όλα όσα είπα;!:Ρ.Ε,δεν το είχα κρύψει,πιστεύω!!:Ρ
    2.Την έχω δει την Πηγή και με μπέρδεψε.παρά με εντυπωσίασε…Πιστεύω ακράδαντα ότι η κορυφαία του ταινία είναι το Ρέκβιεμ!
    3.Τους Μπάσταρδους να χαίρεσαι και που τις έβαλα!!!:Ρ:Ρ.Τους στρίμωξα όπως όπως!!:Ρ
    4.Ο Ναυαγός μπήκε για συναισθηματικούς λόγους πιο πολύ,μου ξυπνάει πολλές αναμνήσεις και εικόνες. Ήθελα να βάλω και λίγο Χανκς,γιατί ο κακομοίρης έχει πέσει στην αφάνεια τελευταία…

    @nathalie:
    Σε ευχαριστώ!Ο ασιατικός κινηματογράφος εξελίσσεται στον αγαπημένο μου,είναι τόσο ευαίσθητος και ποιητικός!

    @aura voluptas:
    Μα και βέβαια θα ήθελα να ακούσω τις “ενστάσεις” σου!!Τη γνώμη σου θα πεις κι εσύ!
    Μη νομίζεις,δε βλέπω όσες θα ήθελα!:Ρ
    “Άνοιξη,Καλοκαίρι,Φθινόπωρο,Χειμώνας…Άνοιξη” είναι ο τίτλος. Δες το και αυτό και το ΜΕΜΕΝΤΟ!!

    Ευχαριστώ και το Zamuc,που με φιλοξένησε τόσο θερμά και φιλικά!!

  6. fauntleroy Says:

    Σε μερικά σημεία είδα ότι μου έχουν φαγωθεί λέξεις,οπότε μη βαρέσετε!!!:Ρ:Ρ

  7. lt.aldo raine Says:

    τώρα εγώ χρειάζεται να σχολιάσω το 7 και το 8??:P

    φοβερός και ο Jesse James…

    το v παρα τις ατέλειες που έχει {και έχει πολλές} είναι πορωτικο.

    δεν με άρεσαν το 17 και 14.

  8. Annie_Hall Says:

    Τι πιο απ΄όλα μωρέ, 4 γραμμές πρόταση να πούμε(είχα ξεχάσει ότι είσαι της ποιότητας)! Ξαναδές το Fountain, πολύ ανώτερο του Ρέκβιεμ(που και αυτό το λατρεύω εννοείται). Να πω τώρα ότι με νοιάζει τι παθαίνει ο Χανκς; Ψέμματα θα είναι!

  9. zamuc Says:

    Faunt όταν λες έχουν φαγωθεί λέξεις εννοείς κάποια γράμματα από λέξεις; μόλις διόρθωσα 1-2. Ή μου έφυγε καμιά πρόταση στο copy paste;

    Να πω με τη σειρά μου τη γνώμη μου για τις επιλογές σου:

    Εκτός από το Cast Away και το MUlholand (μήπως πρέπει να το ξαναδώ;) όλες οι άλλες μου αρέσουν. Μερικές ίσως όχι τόσο ώστε να μπουν στη λίστα μου αλλά δεν πειράζει. Εξαιρώ και το Άνοιξη Καλοκαίρι κτλ γιατί δεν το έχω δει.
    Για τις Ζωές των Άλλων και το Θα χυθεί αίμα έχω εξηγηθεί. Καλές αλλά υπερεκτιμημένες.
    Σε αυτά που συμφωνώ με 1000 είναι Memento (Aura επειγόντως) Oldboy και Jesse James
    Στη διαμάχη Requiem – Fountain θα προτιμήσω το δεύτερο αν και μου αρέσουν πολύ και τα 2
    Επίσης θα προτιμούσα Hero από Στιλέτα. Να διακινδυνεύσω μία εκτίμηση: Μήπως είδες πρώτα τα Στιλέτα;
    Για το V θα συμφωνήσω με τον aldo, με έχει προβληματίσει πολύ για το αν θα το βάλω στην 20άδα.

  10. fauntleroy Says:

    “αναρχικό και απογειωτικό χιούμορ, της πολιτικώς ορθής ιστορίας…”
    Έχει φαγωθεί η λέξη σμπαράλιασμα πριν από το “της”:Ρ:Ρ

    Η Μαλχόλαντ είναι δίκοπο μαχαίρι,αλλά πιστεύω ότι μόνο αν την έχεις ξαναδει έχεις ξεκάθαρη γνώμη!Πρέπει,λοιπόν!
    Τότε,περιμένω το Μεμέντο στη λίστα σου!!!
    Η Πηγή μου φάνηκε σαν αποτυχημένος Λιντς,βασικά…
    Εχμμμ,όντως το είδα πρώτο!!!!Είσαι ο διάδοχος του Γιούρι Γκέλερ;;!
    Το ν είναι σαν ένα περιπετειώδες 1984(έπρεπε να το γράψω στη λεζάντα αυτό:Ρ),οπότε δε μπορούσα να μη το βάλω!!!

    Άννι,
    Το έχω αυτό,γράφω μεγάλες προτάσεις!:Ρ
    Εμένα κάποτε ήταν ο αγαπημένος μου και γενικά είναι υπέροχος άνθρωπος και με εξαιρετικό χιούμορ!!Γιατί να μην νοιάζομαι,λοιπόν;!

  11. zamuc Says:

    χαχα είμαι μένταλιστ!!!!!!

    το σμπαράλιασμα θα διορθωθεί

    “Η Πηγή μου φάνηκε σαν αποτυχημένος Λιντς,βασικά…” αν μου το είχες πει νωρίτερα αυτό δεν θα έβαζα τη λίστα σου στο blog μου 🙂

  12. costello Says:

    Ρε Ντόναλντ, είσα ψυχάρα!!!! Από τις ωραιότερες λίστες που έχω δει στα πλαίσια της ψηφοφορίας…

    Ζαμούς, τελικά είσαι ο καλύτερος “φιλοξενητής”!!

    1. Α-ΡΙ-ΣΤΟΥΡ-ΓΗ-ΜΑ!!!! Θα συγκινηθείς πολύ όταν δεις τη λίστα μου 🙂

    2. Ενώ μου άρεσε πολύ, τελικά δεν χώρεσε. Πάντως με κέρδισε απρόσμενα!

    3. Το είχα δει πριν καιρόοοοοο στο ΣΤΑΡ, δεν το θυμάμαι πια.

    4. Πραγματικά θες να επαναληφθώ 😛

    5. Όχι, πες μου 😛

    6. Πολύ καλό, αλλά δε θα το έβαζα.

    7. Γιοκ έχω δει.

    8. Πάρα πολύ ωραίο, αλλά και πάλι…

    9. Μου αρέσει, αλλά δε με ενθουσίασε, όπως και όλα τα νεο-wuxia!

    10. Τελικά μόνο εγώ βρίσκω εκβιαστικό αυτό το φιλμ…

    11. Η καλύτερη υπερηρωική ταινία, τί να λέμε!

    12. Αυτή η μανία με τους ΑΡΧΟΝΤΕΣ… Δε λέω, ωραία έργα, αλλά…

    13. Πολύ καλό. Ωστόσο τη δεύτερη φορά δε με άγγιξε τόσο.

    14. Αν δε συγκρατιόμουνα λίγο με τον Ίστγουντ, θα έμπαινε κι αυτό!

    15. Ποιος δε λάτρεψε το ρομποτάκι;; 🙂

    16. I’ve been putting fire… with GASOLIIIIIIIIINNNNNNNEEE!!!!!!

    17. Την πρώτη φορά που το είδα μου άρεσε. Τη δεύτερη μου φάνηκε σαν καλογυρισμένο επεισόδιο του LAW AND ORDER.

    18. Πανέμορφο! Τί ηθοποιάρα ο Τζιαμάτι!

    19. Σχηματικό, αλλά και πάλι σε τραβάει όσο διαρκεί!

    20. Άντε ρε, μια χαρά ταινιάρα είναι κι ας τους άλλου να λένε!

    Συγγνώμη για την έκταση του μηνύματος!

  13. fauntleroy Says:

    “αν μου το είχες πει νωρίτερα αυτό δεν θα έβαζα τη λίστα σου στο blog μου ”
    Είμαι κι εγώ μένταλιστ…!:Ρ

    Ρε Κοστέλλο,γιατί τον λες ζαμούς; Έτσι προφέρεται το “c”στο τέλος;;!:/:/
    Ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σου!!!!

    1.Άντε ρε,να σε δω!!!
    2.Αφού λάτρεψες το Μεμέντο,τίποτα άλλο δε με ενδιαφέρει!!!::Ρ
    3.Να το ξαναδεις,ρε!!!
    4 και 5:Θα το φωνάζωωωω και θα το λέωωωωωω!:Ρ
    10.Όχι κι εκβιαστικό,αποτύπωσε το θέμα ξεκάθαρα,τι να έκανε για να μην το πεις τέτοιο;;!
    11.Όχι,θα άφηνα τον Ιππότη έξω!!Πάντως,σκεφτόμουν να βάλω και το Prestige μέσα,αλλά αν έβαζα τρεις Νόλαν,θα με παίρνατε με τις πέτρες!!:Ρ
    12.Έχω εξηγηθεί πως δεν είναι οι αγαπημένες μου,αλλά είναι ταινίες μεγατόνων!
    13.Για αυτό κι εγώ δεν το ξαναείδα…:ΡΠάντως,σοβαρά,αυτή η δεύτερη θέαση μπορεί να χαντακώσει ή να απογειώσει μια ταινία…Και πάντα υπάρχει το σαράκι της αμφιβολίας:αν την ξαναδώ,θα αναθεωρήσω κι πάλι;;!
    14.Έβαλες Μωρό,ε;;!
    18.Πραγματικά!Πολύ μεγάλη ευελιξία και γκάμα χαρακτήρων,υπέροχος!!!
    19.Όντως σχηματικό,αλλά με συνέτριψε….

    Τι συγγνώμη ρε,όση συζήτηση και έκταση θέλεις!!Δε νομίζω να έχει κανένα πρόβλημα ο φανταστικός Ζαμούκ!!!!:Ρ

  14. zamuc Says:

    Απαντάω και στα 2 ονόματα αλλά και εμένα μου φαίνεται πιο εύηχο με Κ στο τέλος

    “Φιλοξενητής” ε; μου αρέσει να γράφουν και άλλοι εδώ λίστες, “κριτικές” και ό,τι άλλο θέλουν και σε όποια έκταση θέλουν και το τελευταίο φυσικά ισχύει και για το σχόλια οπότε γράφε κατεβατά ελεύθερα costello και όποιος δεν θέλει ας μην τα διαβάζει

    Σε προηγούμενο σχόλιο είπα για τις Ζωές και για το Αίμα ότι τα θεωρώ υπερεκτιμημένα. Πρόσθεσε και το Crash σε αυτά

  15. TORE Says:

    “Η Πηγή μου φάνηκε σαν αποτυχημένος Λιντς,βασικά…”

    +100000

    ολη η ταινια μεσα σε μια προταση .

    zamouc, tωρα μπορεις να κανεις καυστικα σχολια στη λιστα μου χωρις τυψεις

  16. fauntleroy Says:

    “+100000

    ολη η ταινια μεσα σε μια προταση ”

    Έτσι,συμμάχους να βλέπω!!!

    Να δω αν αναρτήσει τη λίστα σου,τώρα!!!:Ρ

  17. zamuc Says:

    Tore είσαι προκλητικός αλλά θα τη βάλω τη λίστα σου για να μη με πείτε φασίστα. Που να ήξερα ότι έτρεφα το φίδι του Λιντς στο κόρφο μου…

  18. costello Says:

    10. Δεν ξέρω, μου φάνηκε σαν να ήθελε να βγάλει πολλή λύπηση μέσα από το θέμα της, να πούμε “α τους καημένους τους ήρωες”, η σκηνοθεσία μου φάνηκε δήθεν…

    11. Γιατί ρε;;; Εγώ τρεις Ίστγουντ έχω βάλει μέσα!! Να έβαζες αν μπορούσε να μπει!

    12. Χμμμμ…

    13. Και πάλι μου είχε αρέσει πολύ… Απλά δεν υπήρχε εκείνο το συναίσθημα!

    14. Και όχι μόνο 😉

    Ζαμούκ (όντως, πιο εύηχο!), ο Κόουτς τί εικοσάδα λες να έχει;;

  19. fauntleroy Says:

    11.:/:/:/
    ΈΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΟ ΕΙΧΑ ΒΑΛΕΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:Ρ:Ρ

  20. Βασίλης Ραφαηλίδης Says:

    Ω πολύ ωραία λίστα!! Συμφωνούμε πάρα πολύ (καλά αυτό το ξέραμε ούτως ή άλλως…). Από τις 13 που έχω δει, οι 8 είναι και στην δική μου λίστα.

    Γαμάτη η πρώτη πεντάδα!! 🙂 Εκτός από το Memento φυσικά.

    Προτιμώ τον Ήρωα από τα Ιπτάμενα Στιλέτα. Πολύ όμορφα και αυτά όμως.

    Μόνο στο 15 το Wall-e? 😛 Xαίρομαι που το έβαλες όμως!!!

    Μόνο στο 16 οι Μπάστερδοι;;;;; (τώρα μιλάει η Annie Hall ;-))

    Too good to be true το V For Ventetta… :-/

    Καλά για το Crash καλύτερα να μην εκφραστώ δημόσια, γιατί δεν είναι και δικό σου το blog…

    Ρε το Oldboy νομίζω πάει για το πρωτάθλημα!!!! Δεν του το ‘χα, μεταξύ μας…

  21. costello Says:

    ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΜΕΝΤΟ;;;;;;;;;;;;

  22. fauntleroy Says:

    Ραφα,πρόσεχε πώς εκφράζεσαι,ρε!!!Είναι σα να έχεις δει το ΜΕΜΕΝΤΟ και να μην σου αρέσει,έτσι όπως το λες!!!!Ρε έκανες μαλακία που δεν το είδες,έχουμε κοινά γούστα και θα το έβαζες σίγουρα ψηλά!!!!!

    Το έγραψα αυτό,το Παλιόπαιδο πάει αέρας για πρώτο!!Εγώ του το ‘χα!!!!

  23. Aura Voluptas Says:

    Ok Fauntleroy, you asked for it …

    1, 3, 7, 9, 10 δεν τα έχω δει ακόμη καθαρά λόγω συγκυριών κι έτσι δε λέω τίποτα . Είναι πάντως ταινίες που θέλω να δω άμεσα .
    Ο Ναυαγός είναι μια ενδιαφέρουσα ταινία εξαιτίας της ιστορίας της, με κούρασε όμως γρήγορα και το τέλος ήταν πολύ γλυκανάλατο .
    Με το Καμιά Πατρίδα … δεν έπαθα κάτι, δε μου έμεινε τίποτα, παρά μόνο οι ερμηνείες . Είμαι φαν του Κόρμακ Μακάρθυ, προτιμώ τα βιβλία του και μάλλον αυτό μ’επηρέασε .
    Το Sideways καλό, γλυκόπικρο, κλασσικά ταινία που το παίζει ανεξάρτητη and that’s it .
    Ο Σκοτεινός Ιππότης ξεκίνησε με καλούς οιωνούς, η διάρκεια του όμως υπέρ του δέοντως μεγάλη . Νύσταξα και ζωντάνευα μόνο όταν εμφανιζόταν ο εκπληκτικός Λέτζερ . Υπερφορτωμένη ταινία, δε θα την έβαζα στην εικοσάδα .
    Ο Άρχοντας, εντυπωσιακός, αλλά χωρίς ψυχή ( κι έχω δει όλη την τριλογία έτσι ? ) .
    Το Vendetta το περίμενα ψηλότερα . Μου άρεσε πάρα πολύ και νομίζω ότι άν ήμουν 18-22 χρονών θα τo είχα λατρέψει . Δεν υπάρχει πιο ” επαναστατική “, μαζική ταινία από αυτήν, στην πρώτη δεκαετία του 21ου αι.
    Προτιμώ το Hero από τα Ιπτάμενα Στιλέτα .

    Ξαναλέω όμως, όπως και στο πρώτο μου σχόλιο, ότι σαν σύνολο οι επιλογές σου είναι καλές ! 🙂

    Υ.Γ. Μπράβο σου για το Θα Χυθεί Αίμα . Ξαφνιάστηκα ευχάριστα .

    Υ.Γ2 Δηλώνω φαν του Η Πηγή της Ζωής 😉

  24. Mike Says:

    Ωραια η λιστα fauntleroy. Fan του Ασιατικου σινεμα, το επιδεικνυεις κι εδω!
    Δυο πραγματακια μονο. 1) There Will Be Blood > No Country for Old Men και Τα Ιπτάμενα Στιλέτα κατωτερα του Ήρωα και 2) το Crash ειναι υπερεκτιμημενο..

  25. zamuc Says:

    costello ο coach δε συμμετέχει, κρίμα γιατί θα του ρίχναμε ωραίο κράξιμο. Αυτός μπορεί να πάρει μέρος στους 20 καλύτερους αγώνες της δεκαετίας!

  26. fauntleroy Says:

    Mike,οι 4,4,6 είναι σχεδόν ισάξιες για μένα…Οι διαφορές δεν είναι σε κιλά για να ζυγιαστούν και να πεις ότι θα βάλω την τάδε 5 και τη δείνα 6…Όπως και το OLDBOY μου αρέσει το ίδιο με το ΜΕΜΕΝΤΟ.
    Το Crash δεν το θεωρώ υπερεκτιμημένο,γιατί δεν έχω δει και πολλούς να το έχουν στις λίστες τους,ούτε να το εκθειάζουν.

  27. fauntleroy Says:

    Οι 4,5,6 εννοούσα,προφανώς…

  28. Mike Says:

    Καλημερα fauntleroy. Ενταξει, προφανως και δεν παιζει μεγαλο ρολο το αν θα μπει 4η, 5η η 6η.
    Απλα επιμενω ΜΟΝΟ για το There Will Be Blood, το οποιω θεωρω Ταινιαρα συγκρισει με το μετριο No Country for Old Men που σαρωσε στα Οσκαρ. Ο θειος Οσκαρ -οπως εχει ξανακανει- βραβευσε τα -τρομερα ομολογουμενως- αδελφια περισσοτερο νιωθοντας να τους χρωσταγε το αγαλματιδιο απ’ το ΦΑΡΓΚΟ (με το οποιο για μενα υπεγραψαν την κορυφη της σκηνοθετικης τους δεινοτητας!)… Ομοια περιπτωση ο Σκορσεζε που τον βραβευσαν ετεροχρονισμενα για τον μετριοτατο Πληροφοριοδοτη, ενω εχει κανει ταινιαρες.

    Το Crash ειναι υπερεκτιμημενο για την ιδια περιπτωση. Σαρωσε τα Οσκαρ σε μια χρονια με πολλες δυνατες ταινιες και εγινε πολυς ντορος για μια απλα καλη ταινια που μονο στην Αμερικη(!) βρηκε απηχηση. Σωστα λες οτι δεν υπαρχει σε λιστες, αφου και εδω και σε αλλες Ευρωπαϊκες χωρες περασε απαρατηρητο. Γι’ αυτο μου εκανε εντυπωση πωτ το συμπεριελαβες αναμεσα στα καλυτερα…

  29. Aura Voluptas Says:

    Συμφωνώ απόλυτα με το σχόλιο του Mike .
    Να θυμίσω επίσης ότι τη χρονιά του Crash σχεδόν όλοι περίμεναν το Όσκαρ να πάει στο Brokeback, έγινε η έκπληξη, και μετά ακολούθησε η γκρίνια και οι κατηγορίες προς την Ακαδημία για δειλία και πουριτανισμό . Γενικά πάντως το Crash είναι μια θαρραλέα αντιρατσιστική ταινία για τα μάτια του μέσου Αμερικανου, κινηματογραφικά όμως ναι, υπερεκτιμημένη . Δε σάρωσε όμως . Πήρε, αν θυμάμαι, 3 Όσκαρ ενώ συνήθως η ταινία που βγαίνει Best Movie, παραδοσιακά και στατιστικά παίρνει περισσότερα .

  30. fauntleroy Says:

    Μικε,όχι και σάρωσαν με 4 και 3 όσκαρ!!!!!!!!!!!Δεν έχουν και πολλή σημασία για μένα τα αγαλματίδια από τότε που έμαθα ότι ο Κιούμπρικ δεν είχε πάρει ούτε σκηνοθεσίας ούτε ταινίας,κρίνω με απολύτως προσωπικά κριτήρια.Άλλη ταινία το Αίμα,άλλη η Πατρίδα και για μένα είναι και οι δύο τεράστιες ταινίες!!

    Συμφωνώ για τον μετριότατο Πληροφοριοδότη,αλλά δεν θεωρώ ότι έχει καμία σχέση με την περίπτωση των Κοέν,όπου το Φάργκο δε με εντυπωσίασε(άσε που είναι και τελείως διαφορετική ταινία…)

    Όσο για την απήχηση που λες,τι σημασία έχει αυτό;;Πολλές ταινιάρες δεν έχουν βρει απήχηση λόγω κακής διανομής ή προώθησης,δεν έχει να κάνει.Δε θέλω να πω πολλά μέσα από εδώ,αλλά επειδή έχω βιώσει περιστατικά που περιγράφονται στην ταινία,είμαι σε θέση να κρίνω και να συγκινηθώ με μεγαλύτερη ευκολία…

  31. bauer24 Says:

    3. Πολύ καλό, αλλά δεν ξετρελαίνομαι για τους εφιάλτες του Lynch…

    5. Για λίγο δεν χώρεσε στη λίστα μου, όπως και το Memento…

    6. “Καλή ταινία, αλλά δεν μου άρεσε η φωτογραφία και γενικά δεν ξετρελάθηκα…”

    7. Δεν το θυμάμαι καλά, αλλά νομίζω πως με κούρασε λίγο και πως μου φάνηκε κάπως “δήθεν”… Δεν ξέρω, ίσως αν το ξανάβλεπα να το εκτιμούσα διαφορετικά…

    8. Στις 30 που αναγκαστικά άφησα εκτός…

    9. Όντως πολύ καλό, απλά μου αρέσουν άλλες ταινίες περισσότερο…

    10. Το ίδιο…

    11. Βλ. 5…

    14. Πολύ καλό, αλλά μου αρέσουν πολύ περισσότερο τα MDB και Mystic River…

    15. Το 2ο μέρος δεν ήταν τόσο καλό με το 1ο, αλλά συμφωνώ πως είναι το καλύτερο animation της δεκαετίας.

    17. Έχεις αυτό και δεν έχεις το Million Dollar Baby!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΗΜΑΡΤΟΝ που θα’λεγε και ο Γεωργίου… Δεν λέω πως δεν είναι πολύ καλή ταινία… και μένα μου αρέσει, αλλά… ΑΛΛΑ…!!! :S 😛 😉

    18. Πολύ καλό, αλλά μέχρι εκεί…

    19. Το ίδιο… 😛

    20. Επίσης!!! 😛 :/

    ΥΓ: Για τις υπόλοιπες ταινίες ξέρεις τη γνώμη μου, να μη λέμε συνέχεια τα ίδια…

  32. fauntleroy Says:

    Πιστός βλέπω στο ραντεβού σου!!:Ρ

    Τέσπα,να σχολιάσω μόνο το 17:Αυτό που είχες πάθει εσύ στο Μωρό το είχα πάθει κάπως στο Κρας,όπως εξήγησα παραπάνω…

    Το 6 γιατί το έβαλες μέσα σε εισαγωγικά;;Δεν είναι δική σου άποψη;;;:Ρ

  33. bauer24 Says:

    Πάντα πιστός (σχεδόν)… 😛

    Φυσικά και είναι δική μου άποψη!!! Απλά επειδή ακριβώς το ίδιο έγραψα και στη λίστα του Zamuc…

  34. fauntleroy Says:

    Και δε σ άρεσε η φωτογραφία ρε;;!!Εγώ τη βρήκα υπέροχη και πανέμορφη!!!Μα,κάτσε..ήταν και υποψήφια για Όσκαρ,ρε!!!!!!!

  35. fieryfairy Says:

    Λίγο καθυστερημένα έμαθα για την ψηφοφορία και άρχισα να αλωνίζω τα διάφορα μπλογκς να δω τι ψήφισαν. Μου αρέσει τρελά που έβαλες Memento πρώτο. Γενικά, αρκετές ταινίες που έβαλες τις έχω δει και μου άρεσαν.

  36. argiris_cinefil Says:

    Μου αρέσει η λίστα σου κα από ότι βλέπω πιστεύω ότι έχουμε πάνω κάτω τα ίδια γούστα και στις ταινίες αλλά και στους σκηνοθέτες.
    1. MEMENTO (Chris Nolan, 2000). Ίσως η καλύτερη ταινία της δεκαετίας. Αριστούργημα.
    2. OLDBOY (Chan Woo Park, 2003. Ένα πολιτισμικό σοκ. Αριστούργημα.
    3. Mulholland Dr. (David Lynch,2001). Οι δρόμοι είναι δαιδαλώδης σε αυτή την ταινία όπως και το μυαλό του David Lynch. Πολύ καλή ταινία. Η “Χαμένη λεωφόρος – lost highway” μου άρεσε λίγο περισσότερο.
    4. No Country for Old Men(Coen Bros,2007). Τι να πεις για τα τρομερά αυτά αδέρφια. Εξαιρετική ταινία.
    5. There Will Be Blood (Paul T. Anderson,2007). Ο Paul T. Anderson πήγε να κάνει τον “Πολίτη Κέιν” του 21ου αιώνα και τα κατάφερε ως ένα βαθμό. Πολύ ωραία ταινία με έναν εκπληκτικό Ντάνιελ Ντε Λιους.
    6. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007). Αργή, σχεδόν υπνωτιστική αλλά πανέμορφη ταινία.
    7. Dolls (Takeshi Kitano, 2002). Δεν την έχω δει, αλλά αφού είναι του Κιτάνο θα είναι καλή ταινία
    8. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom(Ki Duk Kim, 2004). Ο Ki Duk Kim έφτιαξε ένα ποίημα.
    9. Shi mian mai fu (Yimou Zang, 2004). Η μοναδική ταινία της λίστας που δεν μου γεμίζει το μάτι. Την βρήκα λιγάκι υπερβολική (ειδικά στο τέλος). Στη θέση της θα προτιμούσα τον “Ήρωα” που πιστεύω ότι είναι πολύ ανώτερος.
    10. Requiem for a Dream (Darren Aronofsky, 2000). Ταινιάρα και σίγουρα η καλύτερη ταινία του Aronofsky. Η πηγή της ζωής δεν μου άρεσε και το σχόλιο σου “Η Πηγή μου φάνηκε σαν αποτυχημένος Λιντς” ήταν ακριβώς αυτό που έχω στο μυαλό μου. Αριστούργημα.
    11. The Dark Knight(Chris Nolan,2008). Ποτέ δεν περίμενα μια τόσο εμπορική ταινία να γίνει μια τόσο καλή ταινία. Το καλύτερο Μπάτμαν.
    12. Lord of the Rings:The Return of the King(Peter Jackson, 2003). Ήταν αρκετά καλό το τρίτο μέρος της τριλογίας αλλά το πρώτο μέρος πιστεύω ότι ήταν το καλύτερο. Ήταν πιο ατμοσφαιρικό.
    13.The Lives of Others (von Donnersmack, 2006). Εξαιρετική!!!. Σχεδόν αριστούργμα.
    14. Gran Torino(Clint Eastwood, 2008). Απλή, λιτή κι ανθρώπινη. Πολύ καλή ταινία. Αλλά το αριστούργημα του Clint Eastwood σε αυτήν την δεκαετία θεωρώ ότι είναι το “Σκοτεινό ποτάμι – Mystic River”.
    15. Wall-E (Andrew Stanton, 2008). Η καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων που έχω δει. Τολμώ να πω ότι είναι το “2001: Η οδύσσεια του διαστήματος” του Κιούμπρικ (μεγαλύτερου σκηνοθέτη όλων των εποχών) των κινουμένων σχεδίων. Σχεδόν αριστούργμα.
    16. Inglourious Basterds(Quentin Tarantino, 2009). Δεν την έχω δει ακόμα, αλλά είμαι φαν του Quentin Tarantino, οπότε θα την λατρέψω.
    17. Crash(Paul Haggis.,2004). Όντως είναι λίγο υπερτιμημένη ταινία, αλλά εγώ όμως την λάτρεψα.
    18. Sideways (Alexander Payne,2004). Καλή ταινία του ταλαντούχου Alexander Payne.
    19. V for Vendetta(James Mc Teigue, 2005). Σχεδόν αριστουργηματικό. Συμφωνώ με το σχόλιό σου ότι “Το ν είναι σαν ένα περιπετειώδες 1984”. Όπου το “1984” είναι ένα αριστούργημα.
    20. Cast Away(Robert Zemeckis, 2001). Ακριβώς όπως το είπες ότι είναι ένα one-man-show του Τομ Χανκς. Όμορφη ταινία και συγκινητική.

    Παρακάτω είναι οι δικές μου Top 20 αγαπημένες ταινίες της δεκαετίας του 2000.

    1. Dogville (2003)
    2. Memento (2000)
    3. Σκοτεινό ποτάμι – Mystic River (2003)
    4. Ρεκβιέμ για ένα όνειρο – Requiem for a Dream (2000)
    5. Donnie Darko (2001)
    6. Oldboy (2003)
    7. Η 25η ώρα – 25th Hour (2002)
    8. Zodiac (2007)
    9. Χορεύοντας στο σκοτάδι – Dancer in the Dark (2000)
    10. Το πείραμα – Das Experiment (2001)
    11. Οι ζωές των άλλων – Das Leben der Anderen (2006)
    12. V for Vendetta (2005)
    13. Οι άλλοι – The Others (2001)
    14. Το άσυλο του τρόμου – Session 9 (2001)
    15. Μη αναστρέψιμος – Irreversible (2002)
    16. Slumdog Millionaire (2008)
    17. Minority Report (2002)
    18. Σε βλέπω – Saw (2004)
    19. Κύματα οργής – The Salton Sea (2002)
    20. Εκείνοι – Ils (2006)

Leave a Reply

