Καλύτερες ταινίες 2008-2009

Οι 10 ταινίες που μας άρεσαν περισσότερο τη σεζόν που τελειώνει (Σεπτέμβρη με Αύγουστο το ορίζουμε, διανομή στην Ελλάδα, όχι επανεκδόσεις). Αλφαβητικά και όχι με σειρά προτίμησης. Πρόκειται για καθαρά υποκειμενική και προσωπική λίστα, βασισμένη στο τι μας άρεσε περισσότερο και όχι σε αντικειμενικά κινηματογραφικά κριτήρια. Ή σχεδόν έτσι γιατί αν το κριτήριο ήταν αποκλειστικά σε ποια ταινία περάσαμε καλά τότε το Bruno θα ήταν στο Νο1. Αλλά ας μην το παρακάνουμε.

Γενικά δεν είχαμε πολύ ξεκάθαρη και σίγουρη άποψη φέτος και επιπλέον έχουμε αρκετά κενά τα οποία ενδεχομένως να διορθώσουμε στα σχόλια μελλοντικά, όταν δούμε και τις υπόλοιπες ταινίες. Με αρκετές επιφυλάξεις λοιπόν και μετά από αρκετή σκέψη για το κατά πόσο άξιζαν τα οσκαρικά να αφήσουν έξω ένα Three Monkeys, ένα Hunger και ένα Lorna’s Silence καταλήξαμε τελικά στα εξής:

12

Frost/Nixon

Gran Torino

Il Divo

Inglourious Basterds

Let The Right One In

Revolutionary Road

Slumdog Millionaire

Synecdoche, New York

The Curious Case of Benjamin Button

Διαφωνίες, αντιρήσεις, προτάσεις, κράξιμο, βρίσιμο, διορθώσεις, αλλαγές ελεύθερα και φυσικά δικές σας λίστες ευσπρόδεκτες στα σχόλια.

16 Responses to “Καλύτερες ταινίες 2008-2009”

  1. Chris Z. Says:

    😉

  2. costello Says:

    Γαμάτη λίστα, τα μισά και πάνω θα έμπαιναν και στη δικιά μου.

    Ταραντίνο και το ριμέικ των 12 ΕΝΟΡΚΩΝ δεν τα είδα ακόμη.

    …Να μην είχε και τη ΣΥΝΕΚΔΟΧΗ 😛

    Τη δική μου δεκάδα την έχω αναρτήσει παλιότερα στο μπλογκ, στις αρχές νομίζω…

  3. coachp Says:

    Μπραβο ρε Κοστελλο!!! Απο εδω και περα θα σε εχω συμμαχο. Η ΣΥΝΕΚΔΟΧΗ ΜΕ ΤΣΑΝΤΙΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΟ… Σκατοταινια. ΟΥΣΤ. ΖΑΜΟΥΚ, ΔΕΝ ΣΕ ΞΑΝΑΜΙΛΑΩ ΡΕ!

  4. kioy Says:

    το 2ο το 8ο και το 10ο κατά σειρά δε μ’ άρεσαν… Ενδιαφέρουσα λίστα νομίζω. Που κοιτάζει το σινεμα σαν ένα συγκερασμό ψυχαγωγιας και θεαματος…

  5. u&whosearmy Says:

    Mία εναλλακτική λίστα με κοινά και σημεία που έχουν σχολιαστεί μέσα στη χρονιά (βλέπε blindness)…

    Μεγάλα φάουλ το ότι δεν έχω δει ακόμη 12 και Ταραντίνο, οπότε επιφυλλάσσομαι για επιστροφή αν υπάρξουν για μένα προσθήκες

    Δε μπορώ να βγάλω 10αδα γιατί μετά δε θα μπορούσα να αφήσω κάποια άλλα απέξω:

    αλφαβητικά

    (Absurdistan)

    το πήρε, δε μας το έδειξε η SEVEN αλλά δεν αντέχω να μη το αναφέρω

    Blindness

    Hunger

    Let the Right One in

    Once

    Three Monkeys

    Waltz with Bashir

  6. zamuc Says:

    Ευχαρίστω όλους για τα σχόλια

    Τη Συνεκδοχή βαριέμαι να την υπερασπιστώ ξανά

    kioy από όλα τα οσκαρικά-μεγάλα αμερικάνικα μόνο το Frost/Nixon είχα από την αρχή μέσα. Τα υπόλοιπα (και το Gran Torino) σκέφτόμουν μέχρι τελευταία στιγμή αν θα τα βάλω.
    Φυσικά το σινεμά για μένα είναι μεταξύ πολλών άλλων και ψυχαγωγία και θέαμα

    u&whosearmy

    Ο Ταραντίνο έχει μόνο 10 μέρες που βγήκε, (οπότε το γλιτώνεις το φάουλ θα αφήσω πλεονέκτημα) οι πιο πολλοί θα το έχουν στις αντίστοιχες λίστες της επόμενης χρονιάς. Το 12 μπορείς να το δεις και σπίτι

    Absurdistan καλά κάνεις και το αναφέρεις κι ας μην πιάνεται. δεν το έχω δει πάντως

    Blindness όντως τα έχουμε ξαναπεί και έχουμε διαφωνήσει

    Hunger & Three Monkeys πολύ καλά άνετα θα μπορούσα να τα βάλω

    Waltz with Bashir επίσης πολύ καλό αλλά νομίζω ότι έχω ακόμα ένα μικρό κόμπλεξ με τα animation

    Once επίσης πολύ καλό αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι ανήκει στην αντίστοιχη περυσινή λίστα

  7. coachp Says:

    Και το let the right one in δεν ειναι και στην δεκάδα. Μη με τρελαινετε και βγάλω τον χουλιγκανικό εαυτό μου. Και εσύ ζαμούκ και αυτος ο… “u&whosearmy”.
    ΜΑ τι σκατά όνομα είναι αυτό????
    Βαλε κανα καλύτερο και πιο πιασάρικο ρε αδερφέ. Πάει κανεις να σου απαντήσει και παθαινει κράμπα πάνω στο πληκτρολόγιο. Τοσα ονόματα απλά υπάρχουν. Dumutriou ειναι μια ωραία πρόταση, σκέψου το!

  8. zisis Says:

    Εγώ έχω αρκετές ελλείψεις αλλά απ’ ό,τι βλέπω δεξιά-κ-αριστερά αυτό το “Il Divo” παίζει πολύ!

    Τα “Gran Torino”, “Let The Right One In” και “Hunger” θα τα είχα και γω στην ετήσια λίστα!

  9. zamuc Says:

    zisis πρέπει να το δεις το Il DIvo για μένα είναι η ταινία της χρονιάς

    coach πολύ ανεβασμένο σε βρίσκω. Τα χρωματάκια στους τοίχους φταίνε;

  10. fvasileiou Says:

    Την “Συνεκδοχή” δεν θα την έβαζα σε καμιά λίστα. Όπως και τον “Μπέντζαμιν” -μου φάνηκε πολύ επιφανειακή ταινία. Αντιθέτως, θα έβαζα στις πρώτες θέσεις “Το Σύνδρομο του Μπάαντερ Μάινχοφ”, που την θεωρώ ταινιάρα από τις λίγες. Και οπωσδήποτε τον “Παλαιστή”, που τον ξαναείδα πριν δυο βδομάδες και τον εκτίμησα περισσότερο ακόμα. Και το “Changeling”, που πολλοί δεν πιάσανε την υπόγεια σινεφίλ ειρωνεία του κι επισκιάστηκε από την παρουσία του ίδιου του Ίστγουντ στο “Grant Torino”…

  11. zamuc Says:

    Το Baader μου άρεσε αρκετά (είμαστε από τους λίγους) αλλά το θεωρώ λίγο παραπάνω μπλοκμπαστεριά από όσο θα το ήθελα. Το έχω δει ήδη 2 φορές

    Καλός ο Παλαιστής αλλά λίγος για Aronofsky. Έβλεπα συμπτωματικά χθες βράδυ το Fountain ξανά, άλλη φάση. Τον Παλαιστή σε 2-3 χρόνια δεν θα τον θυμάμαι

    Δεν με τρέλανε το Changeling, νομίζω πάντως ότι αυτό επισκίασε το Torino και όχι το ανάποδο

    Η Συνεκδοχή μου άρεσε πολύ αλλά δεν θα αιτιολογήσω. Ή μπαίνεις στο τριπάκι του Κάουφμαν ή το παρατάς στο δεκάλεπτο

    Το Button μάλλον το είδα λίγο συναισθηματικά. Είναι που μου αρέσει και ο Fincher πολύ… Σίγουρα είναι επιφανειακό και συμβιβασμένο στα χολυγουντιανά και οσκαρικά πρέπει, αλλά παρόλα αυτά δεν μου πάει η καρδιά να το πετάξω

    Σίγουρα με μία 2η προβολή σε όλα θα διαμόρφωνα καλύτερη γνώμη

  12. Dumutriou Says:

    εμένα η φοβερή μου αλλεργία είναι το Gran Torino

    αλλά ας μη το σκέφτομαι και μόλις απέκτησα ονοματάρα

  13. zamuc Says:

    Πωπω νονός ο Coach ε; άντε και κουμπάρος τώρα

  14. coachp Says:

    Μπράβο ρε παιδάκι μου. Ντουμουτρίου. Το λες και σε πιάνεται ρε αδερφέ!
    Ντου- Μου- Τρίου! Πω πω πω!
    Σκετη καύλα είσαι.
    Το Gran Torino γαμάει, μην το ξαναπιάσεις στο στόμα σου, θα σε ξεβαφτίσω…

  15. Stepas Says:

    Θα συμωνήσω απολύτως για Il Divo και Gran Torino. Μ’άρεσε πολύ και το Inglorious Bastards.

    Την καλησπέρα μου.

  16. zamuc Says:

    Χαίρομαι πολύ για το Il Divo που βρήκε τέτοια ανταπόκριση

    Καλησπέρα φίλε

Leave a Reply

