Slumdog Millionaire

slumdogSlumdog Millionaire ( 2008 ) του Danny Boyle. Στην αρχή ο Vikas Swarup έγραψε το βιβλίο “Q & A”. Στη συνέχεια ο Simon Beaufoy έγραψε το σενάριο. Κατόπιν ο Danny Boyle γύρισε στην ταινία. Η ταινία για ένα διάστημα έμεινε στα αζήτητα. Μετά τις πρώτες της προβολές στα φεστιβάλ άρχισαν να ακούγουνται ψίθυροι για μία πολύ καλή ταινία γυρισμένη στην Ινδία που θα κάνει μεγάλο ντόρο. Οι προβολές στα φεστιβάλ πύκνωσαν, τα screener και το downloading έδιναν και έπαιρναν. Οι ψίθυροι έγιναν σιγά σιγά κραυγές πρωτοφανούς ενθουσιασμού. Ύμνοι για τη σκηνοθεσία, το σενάριο, τις ερμηνείες των άγνωστων ηθοποιών, την υπέροχη μουσική του A.R. Rahman. Η τρελή κούρσα σε φεστιβάλ και βραβεία συνεχίστηκε με αποκορύφωμα τα 8 OSCAR μεταξύ των οποίων και αυτό της καλύτερης ταινίας. Μετά άρχισε το κράξιμο. Δεν μπορείς να παρουσιάζεις με αυτή τη feel-good οπτική τόσο εξαθλιωμένες καταστάσεις, η σκηνοθεσία είναι αισθητικής video clip και διάφορα άλλα. Μετά από όλα αυτά τι άλλο απομένει; Τίποτα θα πείτε, αλλά κάνετε λάθος. Μετά από όλα αυτά η ταινία κατέφθασε στις ελληνικές αίθουσες!

Το να γράψεις ένα κείμενο χωρίς να έχεις όλα αυτά στο μυαλό σου απλά δεν γίνεται. Γι’ αυτό πρώτα από όλα θα ξεκαθαρίσω ότι η ταινία μου άρεσε πολύ. Όχι ως κάτι που πιστεύω ότι θα αφήσει ιστορία στο σινεμά ή θα το θυμάμαι στα πολύ αγαπημένα μου. Αλλά μου άρεσε. Δεν νιώθω ότι πρέπει να απολογηθώ για αυτό αλλά επειδή παρατήρησα έντονα στην εγχώρια κριτική, επαγγελματική και ερασιτεχνική, μία τάση απαξίωσης της θα την υπερασπιστώ έως ένα βαθμό. Το κομβικό σημείο κατά τη γνώμη μου είναι πως το στόρι εκτυλίσσεται στην Ινδία και φυσικά το ότι και η ταινία είναι γυρισμένη εκεί. Ινδία σημαίνει Bollywood, σημαίνει χρώμα, σημαίνει τραγούδι, σημαίνει χορός, σημαίνει love story με happy end. Νομίζω πως είναι προφανές ότι ο Boyle ήθελε να διατηρήσει μία τέτοια οπτική, ίσως και να αποτίσει φόρο τιμής σε όλα αυτά, εξάλλου οι τίτλοι τέλους το δηλώνουν ξεκάθαρα. Παρόλα αυτά κατανοώ απόλυτα το να ξενίζει η ανάλαφρη παρουσίαση τόσο άσχημων καταστάσεων. Από πότε όμως το κοφτό μοντάζ, η γρήγορη κάμερα, η εντυπωσιακή φωτογραφία και γενικά η εφετζίδικη ή στυλιζαρισμένη σκηνοθεσία αποτελούν εξ ορισμού κατακριτέα τάση στον κινηματογράφο; Δεν τα θεωρώ απαραίτητα συστατικά μίας καλής ταινίας αλλά δεν θα ήμουν ειλικρινής αν δεν έλεγα ότι μία τέτοια οπτική απόλαυση με συνεπήρε…

11 Responses to “Slumdog Millionaire”

  1. mondouble Says:

    το κατεβασα αρκετα νωρις , επειδη μου το προτιναν . οποτε δε διαβασα κριτικες για να επηρεαστω. προσωπικα δε μου αρεσε για το happy end και οχι για την αισθητικη του . το βρηκα υπερβολικο για την ιστορια και τη μιζερια που παρουσιαζε.
    βεβαια εδω συμπληρωνεις οτι το bollywood εχει μια τετοια φιλοσοφια και φαινεται να εχεις δικιο… προσωπικα νομιζα οτι ηταν απευθειας επιρροες απο το αμερικανικο ονειρο

  2. costello Says:

    Μπράβο ρε zamuc! Συμφωνώ απόλυτα.

  3. Σοφία Says:

    Την είδα, μου άρεσε, θα την έβλεπα άνετα δεύτερη ή τρίτη φορά, πολύ αμφιβάλλω όμως ότι θα την σκεφτομαι ακόμα σε 10 χρόνια από τώρα.

  4. zamuc Says:

    mondouble μπορεί και να είναι american dream καμουφλαρισμένο αλλά δεν το νομίζω

    costello, Σοφία χαίρομαι που συμφωνείτε

  5. sakafiora Says:

    Το έχω δει 5 φορές και το ξαναβλέπω άνετα.
    Χρόνια έχω να δω τόσο καλή ταινία.
    Μόνο στις ερμηνείες χάνει λίγο κατά τη γνώμη μου.

  6. Dynx Says:

    Αν μου έδειναν 50 ευρώ θα την ξαναέβλεπα. Μόνο έτσι. Και μετά θα πήγαινα να τα πιω.

  7. zamuc Says:

    Μετά ή κατα τη διάρκεια για να μπορέσεις να την ξαναδείς;

  8. Aura Voluptas Says:

    Συμφωνώ απόλυτα με ό,τι γράφεις !!

    Άμεσα δε θα έτρεχα για να την ξαναδώ πάντως . Στο μέλλον όμως δε θα με χαλάσει αν την πετύχω πουθενά . Είναι ένα κωμικοτραγικοερωτικό πάρτυ εικόνας και μουσικής που σε εντυπωσιάζει και σε καθηλώνει . Όση ώρα το βλέπεις . Μετά, δεν ξέρω …

    Άδικα πάντως τη θάβουν κάποιοι και υπερβολικά την εξυμνούν κάποιοι άλλοι .

  9. coachp Says:

    Α ρε Ζαμούκ! Α ρε Ζαμούκ!
    Τι’σαι συ ρε? Α? Μωρε αδερφάκι μου, με αυτά που έγραψες έπιασες τον παλμό του μέσου Ελληνα. Ολοι συμφωνούν με την κριτική σου. Ακόμη και εγώ που ΜΕ αρέσει να τα κάνω λιμπα αφού ειμαι γηπεδικός. Α ρε Ζαμούκ! Με συγκίνησες ρε κουφάλα.

    Αντε, δώσε το μηχάνημα…

  10. zamuc Says:

    Aura ακριβώς έτσι
    Coach διπλωματία φίλε μου. Αλλά πουνα καταλάβεις εσύ ο χουλιγκάνος από αυτά

  11. Stathis Says:

    Συμφωνώ μαζί σου Zamuc! Το γρήγορο και στυλιζαρισμένο βήμα της ταινίας – το σήμα κατατεθεν του Μποιλ τόσο στο trainspoting όσο και στο beach- είναι κάτι που μου αρέσει πάρα πολύ και το ξαναβρήκα σε αυτη την ταινία που δεν ήταν τίποτε άλλο εκτός από ένα μοντέρνο παραμύθι με έντονα χρώματα και χάπι εντ!
    Τώρα αν κάποιοι περίμεναν την ταινία να είναι ένα είδος σοβιετικού ρεαλισμού στα αιώνια προβληματα της ταινίας, ας δούν και το περίφημο “Μάνα Ινδία” που και εκεί το τραγούδι δεν λείπει, ας πρόσεχαν!

Leave a Reply

