The Reader

the_readerThe Reader ( 2008 ) του Stephen Daldry. Δύο βασικές αντιρρήσεις έχω σχετικά με την ταινία αυτή, οι οποίες ίσως να μην αποτελούν αντικειμενικές κρίσεις αλλά περισσότερο προσωπικά κολλήματα. Το πρώτο είναι ότι πρόκειται για μία ακόμα ταινία που περιστρέφεται γύρω από το ζήτημα του ολοκαυτώματος, ακόμα και αν αυτό δεν κατέχει πρωτεύοντα ρόλο στην πλοκή. Δεν έχω κάτι με τους Εβραίους, αναγνωρίζω τα δεινά που πέρασαν τότε αλλά πραγματικά με έχει κουράσει αυτό το θέμα στο σινεμά. Το δέυτερο είναι η αγγλική γλώσσα που χρησιμοποιούν οι πρωταγωνιστές ενώ η ταινία λαμβάνει χώρα στη Γερμανία. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι κάτι σύνηθες ή αν έγινε λόγω βραβείων OSCAR ή αν δεν θα μπορούσε να παίζει η Kate Winslet και να μιλάει γερμανικά αλλά προσωπικά είναι κάτι που ρίχνει πολύ την ταινία στα μάτια μου. Κατά τα άλλα πρόκειται για μία αρκετά καλή ταινία που ποντάρει πολύ στη συγκίνηση και τη φορτισμένη ατμόσφαιρα που δημιουργεί. Φυσικά περισσότερο από οτιδήποτε άλλο αυτό που μένει είναι η ερμηνεία της Winslet. Για την οποία ερμηνεία να σημειώσω ότι είναι ξεκάθαρα πρώτος ρόλος και να δικαιώσω έτσι τον φίλο basu (αν και με πρόλαβαν τα OSCAR σε αυτό) που το φώναζε εδώ και ένα μήνα, όταν στις σφαίρες τη βράβευαν για δεύτερο. Μία μνεία αξίζει και για τον πιτσιρικά, 18χρονο παρακαλώ, David Kross που έβαλε τα δυνατά του για να σταθεί άξια δίπλα στη Winslet.

Πολλές υποψηφιότητες (5 για όσκαρ, 5 για BAFTA και πάει λέγοντας) και βραβεύσεις μεταξύ των οποίων, όπως προαναφέρθηκε, η χρυσή σφαίρα για β γυναικείο ρόλο.

Advertisements

21 Responses to “The Reader”

  1. SakisK Says:

    Το δεύτερο ειδικά σχόλιο διάβασες τη σκέψη μου. Well said! Είναι κόλλημα του hollywood με τις προφορές των αγγλικών; Είναι βίτσιο των ηθοποιών (περισσοτεροι βαθμοι πολυπλοκότητας στην ερμηνεία); Το σίγουρο είναι ότι υποβιβάζουν την νοημοσύνη και ενίοτε την αισθητική των θεατών…

    Ακόμη μια φορά φέτος φοβερή η Winslet…

  2. zamuc Says:

    Είναι λίγο από όλα και όλα μαζί νομίζω. Σίγουρα οι αμερικάνοι (όπως και πολλοί άλλοι) δεν θέλουν υπότιτλους. Αλλά υπάρχει και αντικειμενικό πρόβλημα. Ο σκηνοθέτης και οι παραγωγοί θέλουν τη Winslet (δικαίως), πως θα μιλάει γερμανικά; σπαστά; Υπάρχουν και χειρότερα παραδείγματα πάντως όπως Memoirs of a Geisha

  3. dunno Says:

    αναγνωρίζω το κόλλημα της γλώσσας, αλλά ευτυχώς δεν με επηρέασε για πολύ ώρα και η υπόλοιπη ταινία με κέρδισε παρά το γεγονός αυτό.

    όσο για τη Winslet όντως δεν έχουμε να κάνουμε με δεύτερο ρόλο, αλλά αφού αυτό της εξασφάλισε της δύο χρυσές σφαίρες, μια χαρά το βρήκα. Ας ελπίσω ότι η μία υποψηφιότητα στα όσκαρ θα είναι αρκετή. (που πιστεύω ότι ούτως ή άλλως στο μυαλό των κριτικών θα δουλέψει παρασκηνιακά και η παραγκωνισμένη ερμηνεία της στο Revolutionary Road)

  4. neutrino Says:

    Καταρχάς να συμφωνήσω και με τα δύο point σου: το Ολοκαύτωμα για τους μεγαλοπαραγωγούς του Χόλιγουντ έχει γίνει ό,τι και ο εμφύλιος για το εγχώριο σινεμά “αξιώσεων”. Κοινώς, “ωχ, ακόμα μια ταινία για το Ολοκαύτωμα;;”. Και επίσης, ως μικρή και ανώριμη, δεν μπόρεσα μέχρι το τέλος να μην θέλω να βγάλω πνιχτά γελάκια με την ανεπαίσθητη γερμανική προφορά της Kate “i vant to vead! vead to me!” :p

    Κατα τα άλλα, έχει ενδιαφέρον πως το φιλμ καταφέρνει να κάνει μια αμετανόητη ναζί (φοβερό το πορτέτο, μπράβο στην Winslet, έδειχνε αυτή την ψυχρότητα και τη ναζιστική “Ordnung!” σε κάθε πτυχή της ζωής της, σε κάθε έκφραση του προσώπου της, χωρίς να το κάνει καρικατούρα) τον θετικό και συμπαθή χαρακτήρα της ταινίας. Kαι πως, εντυπωσιακά, παρά το ότι κρύβονται οι Weinstein από πίσω, υπάρχουν σαφείς και προφανείς νύξεις για μια αρνητική εικόνα των Εβραίων μετέπειτα (το εντυπωσιακά πλούσιο σπίτι στη 5th Ave. στο οποίο μένει επίμονα η κάμερα, η ουδέτερη/ψυχρή εικόνα της Lena Olin στο τέλος). Και τελικά αυτό που κατάφερνει το έργο, είναι να ξεφύγει από την προσωποποίηση “κακός γερμανός, καημένος εβραίος, τιμωρός ναζί, αδικημένος ισραηλινός” και να δείξει τις ανεπούλωτες πληγές που άφησε σε προσωπικό και εσωτερικό επίπεδο και στους δύο, με κάποια τρόπο. Και αυτό μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Πάντως το φιλμ σε καμία περίπτωση δεν με άγγιξε περισσότερό, ούτε μου φάνηκε κάτι το συνταρακτικό.

    Για το προηγούμενο ποστ, για την Blanhcett, όταν είχα δει τον Benjamin έβαζα το χέρι μου στη φωτιά ότι θα αναγνώριζαν και άλλοι ότι η Blanchett δίνει μια από τις ερμηνείες της χρονιάς (την υποψηφιότητα την είχα σίγουρη). Τελικά μόνο εσύ κι εγώ το είδαμε, καθώς φαίνεται :p

  5. zamuc Says:

    dunno θα έβρισκα πιο ενδιαφέρον δύο υποψηφιότητες της αντίπαλες στην ίδια κατηγορία (όπως κάποτε ο Soderbergh στο οσκαρ σκηνοθεσίας)
    neutrino να σου πω την αλήθεια ο ελληνικός εμφύλιος δεν με έχει κουράσει ακόμα ως θέμα. Δεν θα ψάξω τώρα τους λόγους… Γενικά δεν έχεις άδικο πάντως. Άκουσα/διάβασα ότι κάτι σχετικό ετοιμάζει ο Βούλγαρης πάλι.
    Στη τοποθέτηση σου για το Reader συμφωνώ.
    Για την Blanchett όπως είπα δυσκολεύομαι να είμαι αντικειμενικός, ίσως τελικά να ήταν απλά μια καλή ερμηνεία.

  6. sakafiora Says:

    Βρε? Κι εσύ Βρούτε? Η ταινία δε μιλάει για το ολοκαύτωμα αλλά για τον απόλυτο έρωτα! σνιφ, με πληγώσατε πάλι

  7. zamuc Says:

    Για τον απόλυτο έρωτα τον παραγωγών με το ολοκαύτωμα

  8. panayotiski Says:

    Το θέμα της γλώσσας αποτελεί μια παμπάλαιη σύμβαση του Χόλιγουντ, όταν γυρίζει μια ταινία στην οποία οι ήρωες είναι αλλοδαποί που μιλούν υποτίθεται στη γλώσσα τους. Οι παραγωγοί δεν θέλουν επουδενί να γυρίσουν ξενόγλωσσο φιλμ, όχι μόνο γιατί θα είναι μπελάς, αλλά κυρίως γιατί θα χάσουν πάρα πολλά εισιτήρια από το domestic market, όπου οι υπότιτλοι αποφεύγονται όπως ο διάολος το λιβάνι. Οπότε βάζουν τους Αμερικάνους ηθοποιούς να μιλούν αγγλικά με την προφορά της γλώσσας η οποία υποτίθεται πως είναι η μητρική τους. Αλλά και ξένους ηθοποιούς να πάρουν, πάλι το ίδιο κάνουν: Τους βάζουν να μιλούν αγγλικά με την προφορά της γλώσσας τους. Είναι βασικά μια σύμβαση, ολίγον γελοία πράγματι, αλλά δεν θα έδινα και ιδιαίτερη σημασία.

    Όσο για το θέμα του Ολοκαυτώματος, σαφέστατα και δεν είναι κυρίαρχο στην ταινία, και παραπέμπω στα σχόλια της neutrino ως προς το ότι η ταινία έχει μια αρκετά πρωτότυπη αντιμετώπιση του θέματος – γενικά θα έλεγα πως είναι αρκετά πρωτότυπη στον τρόπο που ανακατεύει διάφορα ετερόκλητα θέματα, και νομίζω πως αυτό είναι πολύ-πολύ πιο σημαντικό από τα σπαστά αγγλικά ή την νιοστή επανάληψη του Ολοκαυτώματος (και να είστε βέβαιοι/ες πως θ’ ακολουθήσουν κι άλλες…)

  9. zamuc Says:

    panayotiski συμφωνώ και στις δύο παρατηρήσεις σου αλλά το πρώτο δεν μου αρέσει όσο αρχαία σύμβαση του χόλυγουντ και να είναι και το δεύτερο μπορεί να μην είναι κυρίαρχο αλλά υπάρχει. Εξάλλου από την αρχή μίλησα για προσωπικά κολλήματα. Ίσως να είναι και πιο σημαντικό το πως ανακατεύει τα θέματα αλλά τι σημασία έχει; έτσι και αλλιώς δεν με ενθουσίασε

  10. costello Says:

    Χρυσή μετριότητα.

  11. Dynx Says:

    Ακριβώς αυτό που είπες για το πρόβλημα της γλώσσας, επισήμανα κι εγώ στην δική μου κριτική. Μου κάνει εντύπωση ότι στους περισσότερους περνάει απαρατήρητο ή ότι δεν τους ενόχλησε.

  12. Σοφία Says:

    Την λάτρεψα αυτή την ταινία! Και όχι, δεν με ενόχλησε ότι είναι στα αγγλικά (άλλωστε και το βιβλίο στα αγγλικά το διάβασα γιατί τα γερμανικά μου δεν φτάνουν για λογοτεχνία) ούτε είναι λογικό να περιμένουμε από Άγγλο σκηνοθέτη και Άγγλους ηθοποιούς να γυρίσουν τανία στα γερμανικά για να είναι αυθεντική. Με ενόχλησαν λίγο οι “γερμανικές” προφορές, αλλά μετά τα πρώτα 10 λεπτά τις συνήθισα. Πιστεύω ότι θα μπορούσε άνετα να πάρει Όσκαρ καλύτερης ταινίας φέτος, αλλά ας όψεται το Slumdog Millionaire που είναι πιο εντυπωσιακό και πιο πρωτότυπο (για τους Αμερικανούς τουλάχιστον).

  13. zamuc Says:

    Προφανώς δεν συμφωνούμε αλλά κάθε άποψη είναι πάντα καλοδεχούμενη

  14. panagiotis Says:

    Η ταινία,όπως και το βιβλίο άλλωστε,είναι τόσο πολυεπίπεδη. Δε μιλά μόνο για το ολοκαύτωμα, μόνο για τον έρωτα (και μάλιστα με διαφορά ηλικίας), μόνο για το δίπολο γνώση-άγνοια,την ενοχή… Πάνω από όλα μιλάει για την ανθρώπινη φύση και για τις σκοτεινές πτυχές της, για το γεγονός ότι συχνά, ενώ έχουμε την ευκαιρία να αντιδράσουμε, να αποτρέψουμε μια αδικία, ακολουθούμε το ρεύμα και μένουμε σιωπηλοί.
    Επομένως ΔΕΝ συμφωνώ με όσα λες. ΔΕΝ πρόκειται για μια ακόμα ταινία για το ολοκαύτωμα, τους Εβραίους κτλ. και δεν με ενοχλεί το γεγονός ότι είναι στα αγγλικά γιατί πολύ απλά οι ηθοποιοί μιλούν πάρα πολύ εύστοχα τη γλώσσα της τέχνης τους. Η Kate Winslet είναι το κάτι άλλο, με εσωτερικότατη ερμηνεία! Η μουσική, η φωτογραφία, η σκηνοθεσία είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Πρόκειται για μια ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ταινία από όλες τις απόψεις.

  15. zamuc Says:

    για το ολοκαύτωμα: “περιστρέφεται γύρω από το ζήτημα του ολοκαυτώματος” ή μήπως όχι;

    για τη γλώσσα: “προσωπικά είναι κάτι που ρίχνει πολύ την ταινία στα μάτια μου” ή μήπως δεν έχω αυτό το δικαίωμα; είναι προσωπικό κόλλημα

    Όπως λέω σε προηγούμενο σχόλιο
    Προφανώς δεν συμφωνούμε αλλά κάθε άποψη είναι πάντα καλοδεχούμενη

  16. panagiotis Says:

    Aν δεις και τα πρόμο της ταινίας, βάση δίνουν στο μυστικό και όχι στο ολοκαύτωμα. Ναι, το ολοκαύτωμα είναι μια σημαντική παράμετρος της ταινίας, αλλά ΣΕ ΚΑΜΊΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν είναι η σημαντικότερη. Όπως προείπα, η ταινία περιστρέφεται γύρω από τους χαρακτήρες της και τα πιο σκοτεινά σημεία της ανθρώπινης φύσης. Αυτά είναι η βασική παράμετρος.
    Κάτι τέτοιο είναι οφθαλμοφανές!!!
    Το ότι παραδέχεσαι ότι το θέμα της γλώσσας είναι προσωπικό σου κόλλημα φανερώνει ότι το επιχείρημά σου είναι επισφαλές. Ωστόσο κάθε άποψη, ακόμα και οι ατεκμηρίωτες, είναι δεκτή.
    Κάθε άποψη φυσικά είναι καλοδεχούμενη, αλλά νομίζω ότι από τα κείμενα που γράφτηκαν οι αναγνώστες μπορούν να κρίνουν ποιά επιχειρήματα ευσταθούν και έχουν να κάνουν με τον κινηματογράφο ως τέχνη και ποιά όχι.

  17. zamuc Says:

    Αγαπητέ φίλε

    1. Η ταινία περιστρέφεται γύρω από το ολοκαύτωμα. Δεν είναι το κυρίαρχο σημείο της. Έχει τους χαρακτήρες, τον έρωτα και τα σκοτεινά σημεία της ανθρώπινης φύσης αλλά εκεί καταλήγει. Δεν θα ήταν η ίδια ταινία αν δεν αναφερόταν στο ολοκαύτωμα

    2. Στην αρχική σελίδα του Blog πάνω δεξιά υπάρχει ένα Link: Δύο λόγια γι αυτό το blog. Εκεί μέσα λεέι “δεν είμαστε κριτικοί κινηματογράφου, … δεν έχουμε καμία ιδιαίτερη κινηματογραφική παιδεία”. Το blog αυτό εκφράζει προσωπική άποψη και αυτό είναι ξεκάθαρο. Δεν κρίνει τίποτα. Ούτε ως τέχνη, ούτε ως εμπόριο. Έτσι λοιπόν ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ θεωρώ γελοίο το να μιλάνε αγγλικά με γερμανική προφορά. Και αυτό είναι πολύ πεισσότερο εμπόριο παρά τέχνη και αφού τα δικά σου σχόλια αντιμετωπίζουν τον κιμηματογράφο ως τέχνη θα έπρεπε να το γνωρίζεις καλά αυτό. Εκτός αν υπάρχει άλλος λόγος που μιλάνε αγγλικά και δεν τον ξέρω. Φυσικά και κάθε άποψη είναι καλοδοχούμενη και από εμένα στο blog αν και δεν θα έβλαπτε λιγότερη επιθετικότητα.

    Ατεκμηρίωτο ή όχι το Reader ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ δεν μου άρεσε. Πως θα γίνει δηλαδή με το ζόρι να τη βγάλουμε ταινιάρα;

  18. panagiotis Says:

    Αν κρίνω από τις απαντήσεις σου φαίνεται σα να μην διάβασες τα όσα έγραψα. Ελπίζω τουλάχιστον τα κείμενά μου να έγιναν καταληπτά από κάποιους στο blog και να αντιμετωπίζονται ως αφορμή για γόνιμο διάλογο και όχι αναμάσημα αυτών που ήδη έχουν λεχθεί.
    1) “Και αυτό είναι πολύ πεισσότερο εμπόριο παρά τέχνη και αφού τα δικά σου σχόλια αντιμετωπίζουν τον κιμηματογράφο ως τέχνη θα έπρεπε να το γνωρίζεις καλά αυτό”.
    Αφού κατάφερες να θεωρήσεις ως εμπορική σύμβαση το θέμα της γλώσσας μπράβο! Φαντάσου εσύ τώρα τη Winslet με την βρετανική προφορά σε αυτό το ρόλο. Τότε θα έχανε ο χαρακτήρας της και η ταινία.
    Συμπληρωματικά θα πω ότι έχω διαβάσει και το πολυβραβευμένο βιβλίο και θεωρώ την ταινία μια πολύ εμπνευσμένη απόδοσή του. Λίγα βιβλία ευτύχησαν τόσο στη μεγάλη οθόνη. Εξάλλου και ο ίδιος ο συγγραφέας συμμετείχε στην παραγωγή και επέλεξε την Kate ως Χάννα. Καλό είναι νομίζω σε τέτοια blogs να αναφέρονται και αυτά τα χρήσιμα στοιχεία. Τουλάχιστον όλοι συμφωνούμε νομίζω στο ότι η Winslet ήταν συγκλονιστική και δεν απέσπασε άδικα όλα αυτά τα βραβεία μέχρι σήμερα!
    Τέλος, αν ήταν να αναφερθώ στο πόσες συγκλονιστικές ταινίες έχουν γραφθεί σε γλώσσα διαφορετική από αυτήν της περιοχής και της εποχής στην οποία εκτυλίσσονται δεν θα τελειώναμε ποτέ!
    Αυτά από εμένα, δεν θα μπω στον κόπο να απαντήσω σε μη εποικοδομητικά σχόλια των λεγόμενών μου. Να τονίσω ότι δεν έχω κανένα πρόβλημα με τον αντίλογο, αρκεί αυτός να στηρίζεται σε ουσιώδη επιχειρήματα! Αν εξέλαβες zamuc ως προσωπική επίθεση τα κείμενά μου λυπάμαι, αλλά δεν νομίζω ότι αποπνέουν κάτι τέτοιο.

  19. zamuc Says:

    1. Δεν γουστάρω να ακούω αγγλικά σε ταινία που δεν διαδραματίζεται σε αγγλόφωνη χώρα (ή που δεν δικαιολογειται κάπως στην πλοκή), όσο αριστούργημα και αν είναι. Θα το πω και θα το ξαναπώ 100 φορές, δεν κουράζομαι. Θεωρώ ότι πίσω από αυτό υπάρχει εμπορική σκοπιμότητα.

    2. Το ότι η ταινία βασίζεται σε βιβλίο δεν είναι και καμιά τρομερή πληροφορία, όσο για το ότι “Λίγα βιβλία ευτύχησαν τόσο στη μεγάλη οθόνη” αύτο νομίζω είναι γνώμη. Επιπλέον σου είπα ξανά ότι το blog εκφράζει άποψη, δεν έχει ως κύριο σκοπό να δίνει πληροφορίες για τους συντελεστές, ούτε να γράφει περιλήψεις. Για αυτά υπάρχει το Imdb.

    3. Η Winslet είναι πολύ καλή ηθοποιός, έπαιζε πολύ καλά στην ταινία αλλά προσωπικά μου άρεσε περισσότερο στο Revolutionary Road (κανω τη σύγκριση λόγω του ότι οι ταινίες κυκλοφόρησαν μαζί και υπήρχε και σχετικός ανταγωνισμός στα βραβεία)

    Για τελευταία φορά προσπαθώ να σου εξηγήσω ότι δεν χρειάζεται να έχω επιχειρήματα αν κάτι δεν μου άρεσε. Απλά δεν με άγγιξε το ταινιάκι, τι να κάνουμε; Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι.

  20. argiris_cinefil Says:

    Η ταινία δεν με έπεισε και για να είμαι ειλικρινής το περίμενα λόγω των ανάμεικτων κριτικών που είχα διαβάσει. Ενώ ξεκινάει με μια αρκετά δυνατή ιστορία έρωτα μεταξύ των δυο πρωταγωνιστών με φόντο τη διαιρεμένη Γερμανία όπου η ταινία κυλούσε αρκετά καλά, ήρθε η δίκη για το ολοκαύτωμα και το σενάριο άρχιζε να βαραίνει κάτω από τους βαρύς συναισθηματισμούς του και γενικά να παγιδεύεται στις επιταγές που επιτάσσουν οι μηχανισμοί του Χόλιγουντ για ταινίες με θέμα το ολοκαύτωμα. Πρέπει σόι και καλά αν θέλεις να κάνεις μια ταινία στο Χόλιγουντ που να αφορά το Ολοκαύτωμα να ακολουθείς κάποιους κανόνες για το πώς πρέπει να γυρίσεις την ταινία Έτσι κι εδώ ο κατά τα άλλα καλός σκηνοθέτης Stephen Daldry αποφάσισε να ακολουθήσει την πεπατημένη για να φτάσει και στα όσκαρ. Η ταινία από τη δίκη και πέρα άρχισε να γίνεται λιγάκι κουραστική και συμβατική. Γενικά ήταν μια καλούτσικη ταινία όπου θα μπορούσε όμως να ήταν καλύτερη γιατί είχε δυνατό υλικό στα χέρια του ο Daldry.
    Η Winslet, η οποία είναι μία από τις αγαπημένες μου γυναίκες ηθοποιούς και σίγουρα η καλύτερη της γενιάς της, ήταν εξαιρετική και συμφωνώ με τα σχόλια του neutrino για την Winslet.
    Zamuc όλοι έχουμε κάποια κολλήματα (κι όποιος ισχυριστεί ότι δεν έχει είναι ψεύτης) και από την στιγμή μάλιστα που το ξεκαθαρίζεις από την αρχή δεν μπορώ να καταλάβω τι πρόβλημα υπάρχει. Όσο αφορά το θέμα της γλώσσας καταλαβαίνω την άποψή σου όπου και εγώ έτσι θα ήθελα να ήταν αλλά από την άλλη δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία γιατί, κακά τα ψέμματα, ξέρουμε ότι είναι πολύ δύσκολο να γίνει πράξη για τον ένα και απλούστατο λόγο: αυτός της εμπορικότητας. Μόνο ο Ταραντίνο με τους “Inglourious Basterds” το τόλμησε και μπράβο του.
    Μια εξαιρετική και αντισυμβατική ταινία που έχει σχέση με Ναζί εκγληματίες πολέμου και το Ολοκαύτωμα είναι το “Μαθήματα φόβου – Apt Pupil” του Bryan Singer.

    2,5: Απλώς ενδιαφέρον (+)

    0: Κακή / 1: Μετριότατη / 2: Απλώς ενδιαφέρον / 3: Καλή / 4: Πολύ καλή / 5: Αριστούργημα

  21. zamuc Says:

    Για το Reader προφανώς πάνω κάτω συμφωνώ, το Apt Pupil θέλω πολύ να το δω και λόγω McKellen, αλλά συνέχεια το αναβάλλω λόγω θέματος. Αφού το προτείνεις και εσύ θα το δω

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: