The Dead Zone

The Dead Zone (1983) του David Cronenberg. Όχι και ο πιο χαρακτηριστικός Cronenberg, καθώς περιορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το σενάριο του Jeffrey Boam βασισμένο σε βιβλίο του Stephen King ή μάλλον να είμαστε πιο ακριβείς αυτό που τον περιορίζει είναι η ίδια η ιστορία του King. Άσχετο, αλλά αυτός ο τύπος πρέπει να γράφει και στον ύπνο του ή εχει κλωνοποιηθεί. Έριχνα μια ματιά στο πόσες ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές έχουν βασιστεί σε έργα του και παρατήρησα ότι έχουν ήδη ξεπεράσει τις 100.

Στο θέμα μας, ο φιλήσυχος καθηγητής Johnny (Christopher Walken) μετά από ένα συγκλονιστικό τροχαίο παραμένει σε κώμα μερικά χρονάκια και όταν συνέρχεται, η ζωή του, όπως είναι λογικό, έχει αλλάξει τελείως. Εκτός όμως από τις εμφανείς αλλαγές η περιπέτεια αυτή του άφησε ένα χάρισμα, να βλέπει το μέλλον των ανθρώπων που έρχεται σε επαφή μέσα από διάφορα οράματα που έχει όταν τους σφίγγει το χέρι. Όπως είναι φυσικό θα γίνει το πρόσωπο της ημέρας και στη συνέχεια θα του ζητηθεί να χρησιμοποίησει την ιδιότητα του αυτή για διάφορους σκοπούς. Καλή ταινία, παρακολουθείται και σήμερα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρά τα 25 χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη της.

Βραβεία και υποψηφιότητες σε σημαντικά φεστιβάλ του φανταστικού όπως Festival International du Film Fantastique d’Avoriaz στη Γαλλία, Fantafestival στη Ρώμη αλλά και σε Academy of Sience Fiction, Fantasy and Horror Films στην Αμερική και Canadian Society of Cinematographers στην πατρίδα του σκηνοθέτη.

Από το 2002 το ίδιο βιβλίο έχει μεταφερθεί ως σειρά στην T.V. με τον ίδιο τίτλο.

5 Responses to “The Dead Zone”

  1. Annie Hall Says:

    Η αλήθεια είναι ότι μετά από τόσα χρόνια που έχουν περάσει από τότε που την είδα δεν θυμάμαι και πολλά αλλά νομίζω μου είχε κάνει εντύπωση η ερμηνεία του Walken(δεν παίρνω κι όρκο βέβαια μπορεί να μην θυμάμαι καλά!).

  2. zamuc Says:

    Πολύ καλός, γενικά ο Walken είναι πολύ καλός, για μένα είναι κίνητρο να δω μια ταινία ακόμα κι αν φαίνεται ψιλομάπα (γιατί έχει παίξει κάποιες εδώ που τα λέμε)

  3. gatti Says:

    Eπιτέλους μια ταινία που έχω δει και μπορώ να σου αφήσω κάποιο σχόλιο. Κι εγώ είναι αλήθεια ότι δεν θυμάμαι πολλά πράγματα, γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια, ωστόσο η γενικότερη αίσθησή μου ήταν πως πρόκειται για μια καλή ταινία που βλέπεται ευχάριστα. Εξίσου καλός ήταν ο Walken που είναι από τους ηθοποιούς που μου αρέσουν. Εχω διαβάσει ότι είναι κάπως ιδιόρρυθμος χαρακτήρας και μπορώ να πω ότι του φαίνεται. Κι εγώ τον έχω δει σε άθλιες ταινίες, αλλά αυτή όντως άξιζε. Κι έχεις δίκιο πως αν και παλιά, είναι ουσιαστικά σύγχρονη και μπορεί κάποιος να την παρακολουθήσει άνετα.

    Χρόνια Πολλά, εύχομαι να πέρασες καλά στις γιορτές.

  4. zamuc Says:

    Μόλις άφησες σχόλιο στο blog μου ήρθε και η 4άρα. Θα σου κάνω unapprove και θα σε βάλω στο spam μου φαίνεται.
    Χρονια πολλά και σε εσένα, καλά πέρασα αν και οι γιορτές δεν είναι το καλύτερο μου, ειδικά το πάσχα το βαριέμαι

  5. gatti Says:

    😦

    Tι φταίω εγώ μωρέ που δεν παίξατε καθόλου;

Leave a Reply

