No Country for Old Men

no-country.jpg Σε μία ταινία που συμφώνησαν ακαδημία, κριτικοί, bloggers, φίλοι και γνωστοί, θα μπορούσαμε να διαφωνήσουμε εμείς; No Country For Old Men (2007) λοιπόν, των Joel και Ethan Coen, μία από τις κορυφαίες ταινίες της σαιζόν που διανύουμε αλλά και των τελευταίων ετών. Πάντως κάπου πήρε το αυτί μου ότι μεγάλη μερίδα του κοινού δυσανασχέτησε έντονα με την ταινία και ότι τα εισιτήρια τη δεύτερη εβδομάδα προβολής έχουν κατακόρυφη πτώση. Προφανώς άλλα τους υποσχέθηκαν και άλλα είδαν…

Έχουν ακουστεί και γραφτεί πολλά, δεν υπάρχει λόγος να τα επαναλάβω. Θα σταθώ μόνο στον Javier Bardem που πράγματι κλέβει την παράσταση, στον ολίγον αβανταδόρικο, ομολογουμένως, ρόλο του θεοπάλαβου ψυχάκια δολοφόνου με την αστεία κόμμωση και τη δολοφονική πατέντα- αλήθεια να την έχει κατοχυρώσει; θα έπρεπε να πάρει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για αυτό.

OSCAR καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διασκευασμένου σεναρίου, β’ αντρικού βεβαίως. Άλλες 4 υποψηφιότητες στα OSCAR και καμία εκατοστή ακόμα βραβεία και υποψηφιότητες που είναι αδύνατο να καταγράψω εδώ. Περιλαμβάνονται πάντως BAFTA, Χρυσές Σφαίρες και υποψηφιότητα για το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες πέρυσι το Μάιο, όπου για να είμαι ειλικρινής δεν θυμάμαι να είχα ακούσει ότι είχε κάνει μεγάλη αίσθηση. Μπορεί απλά να μη θυμάμαι καλά…

Advertisements

21 Responses to “No Country for Old Men”

  1. dunno Says:

    νομίζω ότι ο λόγος που έπεσαν τα εισητήρια είναι ότι η ταινία είναι δύσκολη για το mainstrem κοινό.και δεν εννοώ μόνο τα νοήματα που απορρέουν από αυτή.η διάρκειά της, η έλλειψη μουσικής επένδυσης, η ομώτητα της, οι γκροτέσκοι χαρακτήρες της…δεν θέλει και πολύ ο έλληνας να στραφεί σε άλλες επιλογές.άσε που πάντα οι ταινίες των όσκαρ που κυκλοφορούν έπειτα στην ελλάδα έχουν ήδη επισκιαστεί από την απονομή και στερεοτυπούνται θετικά ή αρνητικά ανάλογα με το κοινό.

    την δική μου την άποψη την έχω αναφέρει σε πολλά σχόλια και στο blog μου, αλλά ότι ανήκει στο τοπ 5 των ταινιών της περσινης χονιάς και σίγουρα στις αγαπημένες μου της δεκαετίας, λέει πολλά για την άποψη μου

  2. dunno Says:

    παρεπιπτόντως σε πολλά blogs διάβασα σχόλια που κατηγορούσαν τον Bardem για εύκολη ερμηνεία.η αλήθεια είναι ότι η μάσκα που φόρεσε στον ρόλο αυτό δεν είχε δύσκολη μετάβαση από την ίδια την φυσικότητά του,αλλά δεν μπορώ παρά να του αναγνωρίσω άλλη μια φοβερή ερμηνεία. και σαν ηθοποιός έχει μια τρανή σειρά από ερμηνείες.για να μην αναφέρω το στερεότυπο Mar Adento,δείτε τον σε οποιαδήποτε αλμοδοβαρική, στο Segunda piel, και στην βιογραφική Antes que anochezca που υποδύεται τον μεγάλο ψουβανό ποιητή και νοβελίστα Reinaldo Arenas και μετά τα λέμε.

    αν πάλι εξακολουθείτε να μην τον χωνεύετε δείτε τις παρακάτω και θα γελάσετε με την καρδιά σας:
    Perdita Durango, Huevos de oro,Jamon Jamon(αυτό θα πει cult ισπανικός κινηματογράφος)

    εγώ βέβαια ξετρελάθηκα και με αυτές, και δεν θέλει πολύ να καταλάβεις ότι από την πρώτη φορά που τον είδα στο Carne tremula τον ένταξα στους αγαπημένους μου

  3. zamuc Says:

    Συμφωνούμε και για τα εισιτήρια και για τον Bardem. Τον βρήκα άψογο αλλά τέτοιοι ρόλοι είναι αβανταδόρικοι όπως και να το κάνουμε, όπως ήταν και αυτός στο Mar Adrento.

  4. neutrino Says:

    στις Καννες περσι ηταν απο τις πιο πολυσυζητημενες ταινιες και ακομα περισσοτερο συζητηθηκε οτι οι τρελοΚοεν εφυγαν απο εκει με αδεια χερια (παραπλανωντας και εμενα προσωπικα για την συνεχεια της πορειας της ταινιας στα αλλα βραβεια).
    ο ρολος ηταν αβανταδορικος, αλλα το στοιχημα που κερδισε ο Μπαρδεμ ηταν οτι εκτος των εξωτερικων χαρακτηριστικων (που ηταν και τα προφανη) εδωσε υποσταση εκ των εσω στον χαρακτηρα του. και για υτο ηταν τοσο στερεος.
    οσο για τα εισιτηρια, προσωπικα δυσκολα προτεινα την ταινια σε γνωστους μου. δεν ηταν ευκολη στην παρακολουθηση γαι να την αγαπησει το ευρυ κοινο, ουτε ειχε κατι που θα μπορουσε να τραβηξει ευκολα μια συγκεκριμενη μεριδα θεατων/φαν (ουτε ακριβως θριλερ, ουτε ακριβως γουεστερν θα το ελεγες), ουτε εχει προφανη αλληγορια, που τοσο αγαπουν οι “σινεφιλ” και “σοβαροι”.

  5. kioy Says:

    Θα συμφωνήσω και εγώ πως η μερίδα των mainstream στους οποίους μάλλον στοχεύουν τα oscar δεν έχουν παρά να αποθαρρυνθούν απ’ αυτά τα αργά κινηματογραφικά πλάνα που κατα γενική ομολογία συνθέτουν ένα άρτιο κομψοτέχνημα…Το έχω πει και σε διάφορα blogs αλλά και στο δικό μου ποια είναι η γνώμη μου για την ταινία! Είναι ένα πραγματικό αριστούργημα, αλλά αφού τόσο ωραία τα λέτε εδώ εσείς εγώ τι άλλο να πω; 🙂

  6. zamuc Says:

    Πάσο για τις Κάννες, έχει περάσει και ένας χρόνος από τότε. Πάντως αν έπρεπε να διαλέξω ανάμεσα σε Κοέν και νικητή Καννών, ( θυμίζω το ρουμάνικο, γιατί πάει και ένας χρόνος 🙂 ) με μεγάλη δυσκολία θα αποφάσιζα. Και νομίζω πως τελικά θα κατέληγα στο δεύτερο
    Όσο για Bardem και εισιτήρια συμφωνούμε αν και δεν τη βρήκα τόσο δύσκολη πια για το “mainstream” κοινό, όποιο και αν είναι αυτό. ΟΚ δεν είναι τιτανικός, μονομάχος, Crash, Shakespeare in Love το καταλαβαίνω

  7. dunno Says:

    “…ΟΚ δεν είναι τιτανικός, μονομάχος, Crash, Shakespeare in Love το καταλαβαίνω”

    πολύ την χάρηκα αυτήν την προσωπική αποτύπωση προτιμήσεων 🙂

  8. tivlepo Says:

    γιατί να είναι δημοφιλής η ταινία; τα oscar τα πήρε γιατί είναι καλή και όχι ευχάριστη! δεν διανύουμε την εποχή που ο κόσμος ψάχνει για ταινίες τόσο εγκεφαλικές. βέβαια προσωπικά την βρήκα και ιδιαίτερα διασκεδαστική, αλλά το χιούμορ της είναι όχι μόνο εγκεφαλικό αλλά και εντελώς ξένο με την “πλάκα” που αναγνωρίζει ως χιούμορ ο μέσος έλληνας θεατής.

    σημασία όμως έχει ότι είναι μία καλή ταινία και ότι αρκετοί θα την απολαύσουν. οι υπόλοιποι ας περάσουν από το 10.000 Π.Χ.

  9. fvasileiou Says:

    Εξαιρετική ταινία.
    Κρίμα που έχουμε 1 ή 2 σαν και αυτή κάθε χρονιά -και αν.

  10. coachp Says:

    Κοεν, γαμιάδες, αληταράδες.
    Δεν είμαι αντικειμενικός, επειδή οπως καταλάβατε γουστάρω Κοενια με τα χίλια…

  11. giota Says:

    Επειδή ανέλαβα μια στήλη στο cine.gr αναγκάστηκα και να το διαβάσω και να το δω. Ψιλοαπογοητεύτηκα από το βιβλίο, αλλά αναθεώρησα κάπως χθες που είδα την ταινία. Δεν λέω, καλή σκηνοθεσία και φωτογραφία κι ένας κακός… ονειρικός! Αλλά από ‘κει κι έπειτα έπεσε άγριο πετσόκομμα. Ότι ήταν σημασίας στο βιβλίο, τόσο από σκηνές, όσο κι από διαλόγους, όλα κόπηκαν. Και σίγουρα θα μπορούσαν να το είχαν κάνει κανένα 20’ μεγαλύτερο, γιατί προσωπικά το 2ωρο ούτε που το κατάλαβα έτσι όπως το έτρεχαν!

  12. zamuc Says:

    Όταν διαβάζεις το βιβλίο το βλέπεις αλλιώς, η σύγκριση είναι ανπόφεύκτη. Δεν μπορώ να έχω γνώμη, ενδεχομένως οι κοέν επίτηδες να άφησαν πράγματα για το θεατή.
    Φαντάσου και με τρέξιμο 2 ώρες… το προτιμώ από το να καταλήξει κανένας τρίωρος μαραθώνιος μόνο και μόνο για να είναι πιο κοντά στο βιβλίο

  13. akran Says:

    Παιδιά, δεν γνωρίζω το βιβλίο στο οποίο βασίζεται η ταινία, ούτε πραγματικά με ενδιαφέρει. Η ταινία αποπνέει μία αύρα θανάτου, απαισιοδοξίας, πεσιμισμού. Είναι σκληρή, βίαιη, με ωμούς φόνους και αίμα από έναν “ηθικό” δολοφόνο “που κρατά την υπόσχεσή του”! Έλειπε η μουσική και οι σκηνές ήταν αργές: αυτή η διαφοροποίηση δεν την έκανε δυσάρεστη. Αποθαρρυντικό ήταν το φτωχό σενάριο, η ανοησία του μεξικανού εργάτη που “σπάζει κόκκαλα”, τα σκυλιά που θανατώθηκαν… Κατά τα άλλα, η ταινία δεν ανήκει στο πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και τα oscar και βραβεία που έλαβε επιεικώς ακατάλληλη την καθιστούν για ηθικοπλαστική ανθρώπων. Δεν υπήρξαν βαθιά νοήματα, μόνον φτωχοί προβληματισμοί με φόντο την κατάντια της κοινωνίας που ολισθαίνει στον κατήφορο του χρήματος.
    Δεν με διασκέδασε. Δεν με δίδαξε. Δεν άλλαξε την εικόνα μου για τον κόσμο, ούτε την διαφώτισε. Η αμερικάνικη κοινωνία ίσως να αναγνώρισε την κατάντια της, σε μια προσπάθεια να την μετουσιώσει σε κάτι καλύτερο.
    Τα βραβεία είναι μάλλον αδικαιολόγητα.

  14. zamuc Says:

    @ akran ενδεχομένως τα βραβεία να είναι αδικαιολόγητα αλλά λίγο με ενδιαφέρουν. Εξάλλου ας μην κρυβόμαστε ειδικά τα OSCAR είναι χρωστούμενα, δεν είχαν δώσει στους Κοεν παλαιότερα, τα έδωσαν τώρα. Αν και δεν νομίζω ότι από όσες διαγωνίστηκαν ήταν καμία καλύτερη.
    Το να απιτείς από μία ταινία να σε διασκεδάσει, να σε διδάξει, να αλλάξει την εικόνα σου για τον κόσμο και να τη διαφωτίσει νομίζω είναι υπερβολικό. Δεν είμαι από αυτούς που σε κάθε ταινία ψάχνουν βαθιά νοήματα και προβληματισμούς που θα συζητάω για μήνες με βαθυστόχαστες εκφράσεις. Συμφωνώ ότι το σενάριο είναι φτωχό. Φτωχό αλλά όχι κακό. Έβαλα και λίγη φαντασία και το έστρωσα στο μυαλό μου, προτιμώ να ξοδεύω προς τα εκεί τη φαιά ουσία παρά στους προβληματισμούς. Στην τελική η ατμόσφαιρα που φτιάχνουν οι Κοεν, οι χαρακτήρες, οι διάλογοι όλα αυτά με μία cool αύρα που απλά γουστάρω να βλέπω κι ας είναι ηθικοπλαστικά ακατάλληλο. Δεν χρειάζεται από κάθε ταινία να βγαίνω καλύτερος άνθρωπος.

  15. coachp Says:

    zamuc, του απάντησες τέλεια, απλά ξέχασες να του γράψεις οτι αλλο φτωχό και άλλο απλό. Γιατί οταν το απλό το κάνεις και φαίνεται τόσο καλό ως ταινία, τότε καλά κάνεια και παίρνεις τα οσκαρ, για τα οποία συμφωνώ με την αποψή σου, αλλα… Με αυτά μένεις στην μνήμη, με αυτά κάνεις γνωστές και τις άλλες σου ταινίες, και με αυτά θα θυμάται κάποιος οτι με ΕΝΑ ΑΠΛΟ σενάριο μπορείς να σπάσεις κόκκαλα αν το διαχειριστείς σωστά…

    ΚΟΕΝ-ΓΑΜΙΑΔΕΣ-ΑΛΗΤΑΡΑΔΕΣ!!!

  16. zamuc Says:

    Ποιον νομίζεις ότι πείθεις με αυτά τα γηπεδικού τύπου χουλιγκανικά σύνθηματα 8) ;

  17. coachp Says:

    Το φιλαθλο κοινό…

  18. sakafiora Says:

    τιτανικός, μονομάχος, Crash, Shakespeare in Love

    χαίρομαι που μισούμε τις ίδιες ταινίες 😛

  19. akiss Says:

    μηπως το ειδα πολυ αργα?
    ισως καλυτερα γιατι ξεχασα και το χαμο-σχολια-κριτικες-αναλυσεις που γινοντουσαν…αλλωστε ποτε δεν ειναι αργα τετοιες ταινιες…

  20. akran Says:

    Το απλό στη φύση είναι προτιμότερο από το σύνθετο. Η υπεραπλούστευση, όμως, γιατί πρέπει να λογίζεται για τέχνη; Αξίζει, πραγματικά, να ωραιοποιούμε το αποκρουστικό και με το πρόσχημα ότι αποτυπώθηκε βαθιά στη μνήμη μας να του δίνουμε αξία;
    Αν η απουσία σεναρίου, η απουσία μουσικής υπόκρουσης, η απουσία καλαισθησίας των χαρακτήρων, η απουσία ηθικών αρχών τοποθετεί την ταινία στο ίδιο σκαλοπάτι με τις αρχαίες ελληνικές τραγωδίες, λ.χ., φανταστήτε πόσο πολύ υποτιμούμε τις τελευταίες!
    Εμπρός, λοιπόν, στην ισοπεδωτική αφαίρεση, για να κάνουμε τη διαφορά και να έχουμε κάτι να θυμόμαστε!

  21. zamuc Says:

    Το δικό μου σινεμά δεν περιλαμβάνει απαραίτητα ηθικές αξίες και καλαισθησία χαρακτήρων, ζητήματα έτσι κι αλλιώς υποκειμενικά. Δεν τα απορρίπτω ως συστατικό ενός έργου αλλά δεν τα θεωρώ απαραίτητο συστατικό

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: