Cassandra’s Dream

cass.jpgCassandra’s Dream (2007) του Woody Allen . Είμαι μπερδεμένος. Θα μπορούσα να πω πολλά για την ταινία αλλά προτιμώ να τη χρησιμοποιήσω ως αφορμή για να πω το παράπονο μου στο σκηνοθέτη. Είμαι από αυτούς που δεν έχουν χαρεί με την πρόσφατη στροφή του Allen και τη σχετική αλλαγή στο ύφος. Δεν ξέρω αν φταίει το Λονδίνο ή κάτι άλλο, αλλά προτιμώ χίλιες φορές να δω μία από τα ίδια που έκανε παλιά παρά τις πρόσφατες δημιουργίες του. Ok ο τύπος θέλει να κάνει κάτι άλλο, αλλά πρέπει να ξέρει ότι μερικοί δεν βαριόμαστε ποτέ να βλέπουμε από αυτόν αυτά που έχουμε συνηθίσει. Για να γίνω πιο σαφής, το Match Point (2005) ήταν μία μεγάλη απογοήτευση για μένα και πιστεύω για κάθε οπαδό του Allen (προσοχή, όχι απαραίτητα και για κάθε φίλο του σινεμά, η ταινία μπορεί να ήταν καλή, δεν ήταν όμως Woody). Στο Scoop (2006) κάπως έφτιαξε το πράγμα αλλά και πάλι… Αντίθετα το αμέσως προηγούμενο από αυτά τα δύο φιλμ του Melinda and Melinda (2004) με είχε πραγματικά ενθουσιάσει και είχα πιστέψει μάλιστα ότι επιτέλους βρήκε πρωταγωνιστή στο πρόσωπο του Will Ferrell αλλά τελικά μας προέκυψε Scarlett Johansson. Όχι ότι έχω κάτι με την όμορφη ηθοποιό αλλά πραγματικά νοσταλγώ τις παλιές καλές μέρες του Allen και όλα μου φταίνε στις καινούριες του ταινίες. Ακόμα και τα μετριότατα Anything Else (2003) και Hollywood Ending (2002) μου φαίνονται προτιμότερα…

Όπως και να έχει για να γυρίσω στο θέμα, “Το όνειρο της Κασσάνδρας” είναι αρκετά καλή ταινία και μου άφησε σημάδια αισιοδοξίας ότι ο Allen ξαναβρίσκει τον ευατό του. Οι χαρακτήρες της ταινίας και ειδικά αυτός που υποδύεται ο Collin Farrel (δεύτερη μόλις φορά που τον βλέπω να παίζει καλά, μετά το Intermisssion (2003)) διάφορες σκηνές και διάλογοι, από νωρίς κατάλαβα ότι δεν θα δω άλλο Match Point.

Σκέφτομαι Bananas (1971) , Take The Money and Run (1969) και πόσες άλλες ακόμα και μελαγχολώ. Απλά δεν το βαριέσαι τον τύπο κι ας βαρέθηκε από ότι φαίνεται ο ίδιος τον εαυτό του…

16 Responses to “Cassandra’s Dream”

  1. Giorgos Says:

    Κατ’ αρχάς χρόνια πολλά και καλά Χριστούγεννα!
    Κατά δευτερόν δηλώνω με βάρος ευθύνης ένας Woody Alleniκος όμως θαύμασα μέχρι τελικής πτώσης το Match Point, τα υπόλοιπα που λες σε γενικές γραμμές μ’ άφησαν αδιάφορο!

    Για την Κασσάνδρα και το όνειρο της θα συμφωνήσω μαζί σου ως προς το αποτέλεσμα αλλά από διαφορετική οδό! Θεωρώ την ταινία ένα σκηνοθετικό διαμάντι που δεν πήρε την θέση που θα του άξιζε! Και αυτό γιατί: οι ερμηνείες κατά τη γνώμη μου δε λειτουργούν(ίσως δε λειτουργούν οι ήρωες), βρήκα τους διάλογους πρόχειρους και όλα αυτά νομίζω αμαύρωσαν την βαθυστοχαστικότητα του ΝεοΥορκέζου περί της διακορεύτριας δύναμης του χρήματος!

  2. neutrino Says:

    kalisperes xristougenniatikes..
    proswpika to vriskw endiaferon to neo kefalaio sti zwi tou Woody mas,vasika epeidi thewrw oti to kanei kala, akrivws giati ton ekfrazei se ayti ti fasi pou vrisketai. To Match Point einai koryfaio sto eidow tou, to Scoop meapogoiteyse kapws (gia ton antitheto logo apo ayton poy sou arese esena, dialdi giati mou edwse tin entypwsi oti ithele na to boliasei me kwmika stoixeia enw ayto dn tou evgaine), kai pisteyw oti sto Cassandras Dream xanagyrise mia para poly dynati tainia, exontas gyrisei to mytho tou Match Point apo tin anapodi.
    Den xerwan protimw mia apo tis dyo “periodous” tou, giati vriskw oti einai diaofretikes kai ara mh sygrisimes. Profanws otan thelw kwmwdia tha gyrisw stis Bananes kai sto Everything you wanted to know kai sto Whats new Pussycat, alla twra vgazei kati diaforetiko kai afou to kanei exisou kala, to ektimw..
    A kai telos, tha symfwnisw oti to Melinda&Melinda itan gamw tis tainies, kai o Will Ferrel appisteyta tairiastos prwtagwnistis gia ton Allen kai genika poly ypotimimenos ithopoios) kai oti enough pia with Scarlett.

  3. zamuc Says:

    Χρόνια πολλά και στους δύο.
    Δεν θα επιμένω στη διαμάχη για Match Point, είναι απλά κόλλημα δικό μου.
    neutrino συμφωνώ απόλυτα για Ferrel, το έχουμε συζητήσει ξανά, είναι πολύ άτυχος που άργησε τόσο να βρεθεί με τον Woody Allen

  4. coachp Says:

    Εγώ πάλι τον σιχαίνομαι τον Γούντι Άλλεν. Είναι ενας σιχαμερός σεξομανής, μου την δίνει απίστευτα… Εξυπνα σενάρια, ωραίες σκηνοθεσίες, αλλα μόλις τον βλέπω μου γυρίζουν τα έντερα με το σίχαμα, τον πέφτουλα, τον τέντιμπόι!!!

  5. zamuc Says:

    Ρε φίλε τις δημιουργίες σχολιάζουμε όχι τα πρόσωπα για τα οποία κιόλας δεν ξέρεις τι από όλα ισχύει.
    Όταν λέω είμαι φαν του γούντι ή άλλου, εννοώ του έργου του και όχι της σεξουαλικής του ζωής αλλα είναι δικαίωμα σου να μην μπορείς να τον δεις. ‘Ολοι έχουμε κάποιους που απλά τους αντιπαθούμε

  6. theachilles Says:

    Μην είσαι απόλυτος! Είμαι απόλυτος φαν του Άλλεν και λάτρεψα Match Point και Cassandra (όπως σχεδόν κάθε ταινία του). Δεν είδα επίσης καμία μεγάλη στροφή, ειδικά στο Match Point που τραβάει μια νοητή γραμμή με το αριστουργηματικό Crimes and Misdemeanors (1989). Η προβληματική του Ντοστογιέφσκι και το ζήτημα της ηθικής σε έναν άνευ Θεού κόσμο τον διατρέχει, ακόμα και στα καθαρά κωμικά του έργα (βλ. Love and Death, 1975). Θα συμφωνήσω ότι στην Cassandra η κινηματογράφηση του Allen αποκτάει ένα πρωτοεμφανιζόμενο νεύρο και η κάμερα κινείται έξυπνα και αιχμηρά.

  7. tereza18gr Says:

    Καταρχάς Χρόνια Πολλά. Ο Γούντι μου αρέσει πολύ αν και είμαι φρέσκια θαυμάστρια και δεν έχω δει τόσα πολλά. Δεν έχω δει ακόμα Νευρικό Εραστή αλλά έχω δει Manhattan που μου άρεσε πολύ το πως απεικονιζόταν η Νέα Υόρκη. Το Match Point μου άρεσε αλλά το Cassandra’s dream μου άρεσε ακόμα περισσότερο. Ήταν προσωποκεντρικό και μου άρεσαν πολύ οι πρωταγωνιστές. Πράγματι μεγάλη έκπληξη ο Φάρελ. Δεν τον έχω ξαναδει τόσο καλό. Γενικά μου αρέσει που έφυγε από τη Νέα Υόρκη γιατί έπρεπε να γίνει και κάποια αλλαγή. Άλλωστε έχει και το ενδιαφέρον του το Λονδίνο. Όπως έχει πει σε συνέντευξη την κοινωνική διαστρωμάτωση την έχει έντονη αντίθετα με την Αμερική. Απλά πράγματι το μήνυμα δεν πέρασε τόσο μπροστά όσο θα μπορούσε, καλώς ή κακώς εξαρτάται. Κάποιοι μπορεί να το ήθελαν “αμερικανικά” να τα έχουν όλα ξεκάθαρα αλλά άλλοι το προτιμούν έτσι να σε βάζει σε σκέψη. Γιατί πραγματικά μετά την ταινία μου δημιούργησε θέματα για συζήτηση και αυτό είναι καταπληκτικό. Γενικά μου άρεσε πολύ αυτή η ταινία και θα την έβλεπα ξανά ευχαρίστως!!!

    http://tereza.wordpress.com

  8. zamuc Says:

    Καλή χρονιά σε όλους
    @theachilles εμένα πάλι η διαφορά μου φαίνεται μεγάλη αλλά μπορεί και να έχεις δίκιο, δεν είμαι απόλυτος όπως λες, μπορεί με μερικές προβολές ακόμα να τα δω αλλιώς
    @tereza18gr δεν νομίζω ότι το πρόβλημα είναι ότι το μήνυμα στις τελευταίες ταινίες είναι πιο βαθιά (που δεν συμφωνώ ούτε σε αυτό). Πιο ξεκάθαρα τα βλέπω τώρα τα πράγματα, απλά διλήμματα και στο Match Point και στο Cassandra’s Dream.

  9. Wonder Says:

    για πες μου κάτι άλλο, επειδή δεν παίζεται πια σε πολλές αίθουσες, να σπεύσω να το δω ή δεν πειράζει, καλά είναι και σε .avi?

  10. zamuc Says:

    Δεν ξέρω τι να σου πω. Προσωπικά τις ταινίες του Allen εδώ και καμιά 10ετία τις βλέπω σχεδόν πάντα σινεμά και ότι επανέκδοση πετύχω, αλλά εφφέ κτλ δεν έχει πολλά ώστε να πει κάποιος ότι θέλει απαραίτητα σινεμά αν αυτό με ρωτάς. Αν κάτσει πήγαινε αλλά μη σκοτωθείς κιόλας

  11. Sakisk Says:

    Να παραθέσω και τη δικιά μου άποψη για τον Woody Allen. Αν και δεν έχω δει ακόμη το Cassandra… έχω αρχίσει να νοσταλγώ και εγώ το ύφος και το μοναδικό στυλ δημιουργίας που τον ανέδειξε. Διακρίνεις και τώρα τη σάτιρα και το προσωπικό στυλ σχολιασμού του αλλά εκεί που το είχες άφθονο και απολαύνες τους τρομερούς διαλόγους και τους έξυπνα δομημένους χαρακτήρες του σεναρίου, ξαφνικά είδα στο match point ένα χλιαρό αστυνομικό θρίλερ με ηθικούς προβληματισμούς που εύκολα βρίσκεις ταινίες με περισσότερη μαεστρία σε τέτοια θέματα.

    Καθαρά υποκειμενική άποψη και όπως αναφέρεται παραπάνω στα σχόλια αν αυτό είναι που τον εκφράζει καλά κάνει και το ψάχνει γιατί έτσι θα πρέπει να συμπεριφέρεται ένας δημιουργικός σκηνοθέτης όπως ο Allen . Το scoop ήταν περισσότερο στα μέτρα του αλλά εξίσου αδιάφορο. ίσως η Scarlett Johansson να μην είναι η μούσα του…

  12. zamuc Says:

    Όπως εύκολα καταλαβαίνεις με βρίσκεις σύμφωνο

  13. sakisk Says:

    Ναι το κατάλαβα…Αλλά έπρεπε να την πω τη ρημάδα την γνώμη μου:)

  14. stellouba Says:

    λοιπόν, εμένα το cassandra’s dream μου φάνηκε, για να σου πω την αλήθεια, μία από τις καλύτερες (αν όχι η καλύτερη) από τις πρόσφατες τάινίες του (μαζί με το Match Point και το Scoop δηλαδή). Πιο ολοκληρωμένη θα την έλεγα και πιό ώριμη.
    Όσον αφορά την απογοήτευσή σου κι εγώ το έλεγα αυτό πριν από λίγ καιρό, μέχρι που είχα μία συζήτηση πρόσφατα που άλλαξε τελείως τη θεώρησή μου για το Match Point τουλάχιστον.
    Δεν ξέρω αν θυμάσε καθόλου τη σκηνή όπου ο Jonathan Rhys Meyers πετάει το δαχτυλίδι στη λίμνη μετά το φόνο, και αυτό χτυπάει στο κάγκελο και πέφτει ξανά πίσω?Εμένα αυτή η σκηνή μου έιχε φανεί τελείως ηλίθια. Μόλις πρόσφατα κατάλαβα, ότι μάλλος εγώ ήμουν ηλίθια, διότι αυτό είναι το match point απλά (αναφορά στην αρχή της ταινίας που αρχίζει με ένα ματσ τέννις και αυτός κερδίζει με αυτό τον τρόπο, χτυπάει η μπάλα στο φιλέ και παίρνει τον πόντο) και αυτός κέρδισε και το παιχνίδι στη ζωή του. Ε, λοιπόν από τότε και μετά δεν νιώθω πιά απογοητευμένη. 😛
    sorry για το υπερτεράστιο comment μου! χαχαχα

  15. zamuc Says:

    Άστο ρε stellouba δεν βγάζει πουθενά, δεν κολλάω στη σκηνή με το δαχτυλίδι, είναι γενικό το πρόβλημα μου, είναι οι χαρακτήρες, οι διάλογοι, ο sakisk ίσως το εξήγησε καλύτερα…

  16. tereza18gr Says:

    Stellouba έχεις δίκιο. Είναι ωραία σκηνή και εγώ βγαίνοντας πια από το σινεμά τη συνειδητοποίησα!

Leave a Reply

