Todo sobre mi madre

todo.jpgΕπιτρέπεται άνθρωπος που θέλει να λέει ότι βλέπει μια ταινία κάθε μέρα να μην έχει δει το Todo sobre mi madre (1999) του Pedro Almodovar; Κι όμως μετά από τόσα χρόνια χθες το είδα γα πρώτη φορά. Μου άρεσε πολύ αν και κάπου με κουράζουν oι εμμονές και οι υπερβολές του Almodovar. Σίγουρα από τότε δεν έχει κάνει τίποτα τόσο καλό. Από τις ταινίες του που έχω δει πάντως και είναι αρκετές, αυτή που μου άρεσε περισσότερο είναι το Carne Tremula (1997).

Δεκάδες διακρίσεις για το “Όλα για τη μητέρα μου” με OSCAR ξενόγλωσσης και βραβείο σκηνοθεσίας στις Κάννες να ξεχωρίζουν.

8 Responses to “Todo sobre mi madre”

  1. dunno Says:

    απο τις καλυτερες δουλειες του pedro αν και εμμενω να φωναζω οτι αναγνωριζεται σαν σκηνοθετης μονο οταν περιοριζεται σαν σκηνοθετης για να ικανοποιησει περισσοτερο κοσμο.παντως στο ολα για την μητερα μου παρουσιαζει μια πολυ ειλικρινη σκηνοθετικη πλευρα του εαυτου του σε μια τοσο εθιστικη ταινια, που δεν μπορω παρα να την καταταξω στις κορυφαιες αγαπημενες μου

  2. zamuc Says:

    Ξέρω από αυτά που έχω διαβάσει στο blog σου ότι σου αρέσει πολυ ο Almodovar. Σίγουρα είναι ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες των τελευταίων 20-30 χρόνων. Δεν ξέρω κατά πόσο προσπαθεί να ικανοποιεί το κοινό εσύ σίγουρα το ξέρεις καλύτερα. Πάντως είναι δύσκολο όσο κι αν θέλει κάποιος να πράττει σύμφωνα με τα προσωπικά του πιστεύω να αδιαφορεί παντελώς για την επιτυχία και την αναγνώριση από το κοινό.

  3. dredd Says:

    Το έχω δει κι εγώ πρόσφατα όταν είχα ξεμείνει από καινούργιες παραγγελίες.
    Μου αρέσουν οι σκηνοθέτες με εμμονές όταν είναι κοντά στις δικές μου, ο Αμοδοβάρ δεν συμπεριλαμβάνεται. Ψηλά τακούνια κ Καυτή Σάρκα ξεχωρίζω απ’ οτι έχω δεί.

  4. stormy Says:

    Θα διαφωνήσω για το ότι δεν έχει κάνει τίποτα τόσο καλό μετά απο αυτό.. Τα Hable con ella & ειδικά το περυσινό Volver μου άρεσαν πάρα πολύ!

  5. zamuc Says:

    Το Vovler οκ αλλά το Μίλα της οχι δεν μου άρεσε τόσο. Ούτε το Κακή εκπαίδευση. Ισως φταίει και το ποια βλέπει ο καθένας πρώτη. Προσωπικά θα επιμένω στην Καυτή Σάρκα.

  6. u&whosearmy Says:

    Στριμωγμένος στο Ολύμπιον, είδα το Todo Sobre Mi Madre στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τη χρονιά που έχοντας αποσπάσει το Χρυσό Φοίνικα, ο Μισέλ Δημόπουλος είχε την φοβερή ιδέα να κάνει αφιέρωμα σε όλο το έργο του δημιουργού. Η συγκεκριμένη ταινία άλλαξε σε εμένα τον τρόπο που έβλεπα τις ταινίες του, καθώς Kika και Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης δε μου είχαν πει πολλά πράγματα (μάλλον θα πρέπει να πω ότι το Kika με είχε κουράσει κιόλας). Στο Όλα για τη Μητέρα μου ο Pedro κάνει ίσως την πιο ειλικρινή μέχρι σήμερα ταινία του, αφήνοντας τον εαυτό του ελεύθερο, για άλλους ολότελα λυτρωμένο, να μας δείξει πόσο μεγάλη αγάπη έχει για τα δύο πιο ταλαιπωρημένα και αγαπημένα του αντικείμενα-εμμονές: τους gay και τις γυναίκες. Και μόνον αυτή η ειλικρίνεια (πέρα από τη σκηνοθετική τελειότητα σε συγκεκριμένα πλάνα και τα ονειρεμένα πέρα δώθε σε Μαδρίτη και Βαρκελώνη) κάνουν το συγκεκριμένο φιλμ, τουλάχιστον αξέχαστο. Στα highlights (θετικά) και η ατάλαντη (συγγνώμη για την υπερβολή) όπως απέδειξε αργότερα, Penelope. Εξίσου κορυφαίες ταινίες όπως λέτε, η Καυτή Σάρκα και τα Ψηλά Τακούνια, για μένα και το Μίλα της, μόνο και μόνο επειδή ο Pedro γυρίζει για άλλη μια φορά να αγκαλιάσει τους ταλαιπωρημένους του ήρωες. Κακή Εκπαίδευση και Volver μάλλον με έκαναν να αναπολώ με νοσταλγία μία άλλη περίοδο του Almodovar, πιο ατημέλητη. Μου άρεσε πάρα πολύ που μπήκαν πολλοί άνθρωποι στον κόπο να σχολιάσουν μία “παλιά” ταινία. Συγχαρητήρια και μακάρι να γίνουμε περισσότεροι.

  7. JesterGirl Says:

    Η συγκεκριμένη ταινία είνα πραγματικά ένας Ύμνος στα ταλαιπωρημένα πλάσματα…τις Γυναίκες. Εγώ πάντως έκλαψα πολύ (ψιλοείμαι στα πρόθυρα), με άγγιξε όπως και σχεδόν όλες του οι δημιουργίες!Σε όλη την πορεία του μέχρι σήμερα κινείται από τον χλευασμό στην υστερία, από το μελόδραμα με μιξ αστυνομικού θρίλερ στο κωμικό cult , αντικονφορμιστικές μέχρι “πολιτικά ορθές” ταινίες. Από τους μεγαλύτερους άναρχους και αυτοδίδακτους σκηνοθέτες της εποχής μας χαρίζει ταινίες πάντοτε γένους θυληκού με εξαίρεση μάλλον μια κσθώς και εκπληκτικές μουσικές. Best: Αμαρτωλές Καλόγριες και Μίλα της.

  8. zamuc Says:

    u&whosearmy: ευχαριστούμε για το σχόλιο που πραγματικά ήταν πιο πλήρες και από το αρχικό post! σίγουρα σε όλους μας αρέσει να συζητάμε για μια καλή ταινία ας είναι και παλιά. Εξάλλου και εμείς δεν προσπαθούμε να βλέπουμε ότι βγαίνει στο σινεμά κάθε Πέμπτη (αλήθεια αυτή η Παρασκευή που έγινε Πέμπτη δεν μου άρεσε καθόλου αλλά αυτό είναι άλλο θέμα) και να το σχολιάζουμε, αυτό το κάνουν τα περιοδικά οι εφημερίδες και άλλα blog. Θέλουμε να μιλάμε κια για παλαιότερες ταινίες
    JesterGirl: επίσης πολύ καλό σχόλιο και χαίρομαι που μας θυμίσες τις καλόγριες, όντως από τις καλύτερες ταινίες του με μπόλικο γέλιο εκτός των άλλων

Leave a Reply

